تخت‌های بیماران مبتلا به کرونا افزایش می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با مصوبات ابلاغ شده به بیمارستان‌ها، ۳۰۰ تخت در اختیار بیماران مبتلا به کرونایی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، گفت: به نظر می‌رسد حداقل تا دو هفته آینده این افزایش را داشته باشیم و استان به ۷۰۰ تا ۸۰۰ تخت برای بستری بیماران نیاز داشته باشد.

او افزود: سه مصوبه را به بیمارستان‌های استان ابلاغ کردیم؛ لغو همه عمل‌های جراحی غیراورژانسی، لغو مرخصی کادر پزشکی تا اطلاع ثانونی و در اختیار قرار گرفتن همه متخصصان و فوق متخصصان به بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی است.

نوری شادکام تأکید کرد که با این مصوبات و لغو عمل جراحی، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخت آزاد شده و در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: به نظر می‌رسد هفته آینده چندان نیازی به افزایش تخت بیمارستان وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به افزایش تخت‌ها و راه اندازی بیمارستان صحرایی اقدام خواهیم کرد که امیدواریم مساله به اینجا کشیده نشود.

شرایط استان یزد را در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط تاریخ توصیف کرد و گفت: هر بیماری که از دست می‌رود چندین خانواده دچار مصیبت می‌شود بنابراین نیاز به همدلی و همراهی همگانی داریم تا کمترین آسیب را ببینیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.