رسانه اسرائیلی: سودان تحت فشار آمریکا به دنبال عادی سازی روابط است

یک کانال خبری صهیونیستی مدعی شد که سودان تحت فشار‌های آمریکا تصمیم دارد تا روند عادی‌سازی روابط را با این رژیم آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از، شبکه اسرائیلی «i۲۴» در گزارشی به نقل از یکی از منابع نزدیک به دولت سودان خبر داد که در پی اولتیماتوم ۲۴ ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با رژِیم صهیونیستی، این کشور تصمیم دارد تا روند عادی‌سازی روابط خود را آغاز کند.

این در حالی است که پیشتر نیز یک روزنامه سعودی به نقل از برخی منابع دولتی در سودان خبر داده بود که واشنگتن به دولت انتقالی این کشور تنها ۲۴ ساعت مهلت داده تا درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد.

بنابر این گزارش، روزنامه سعودی الشرق به نقل از برخی منابع در دولت سودان از مهلت آمریکا به خارطوم به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

این روزنامه به نقل از این منابع اعلام کرده بود که «دولت آمریکا به دولت انتقالی سودان ۲۴ ساعت مهلت داده است تا درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل تصمیم گیری کنند.

آمریکا در اولتیماتوم خود به سودان گفته که در صورت عادی‌سازی روابط خارطوم با تل آویو، علاوه بر خارج کردن این کشور آفریقایی از لیست تروریسم، لغو منع سفر به آمریکا برای شهروندان سودانی و افزایش کمک به این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا با تشویق خارطوم به خارج کردن نامش از لیست کشور‌های حامی تروریسم و دریافت کمک‌های مالی از کشور‌های حوزه خلیج فارس، سودان را برای عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

پیش از این، نیز پایگاه خبری آکسیوس آمریکا گزارش داده بود که سودان در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درخواست ۱.۲ میلیارد دلار محموله‌های غذایی، ۲ میلیارد دلار کمک مالی یا یک وام ۲۵ ساله کرده و از آمریکا و امارات تعهد گرفته است تا کمک‌های اقتصادی به سودان ارائه دهند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار