یک مسئول فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات بزرگترین مصادره اراضی فلسطینی در منطقه الاغوار را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، قاسم عواد، مدیرکل بررسی قانون‌شکنی‌های رژیم صهیونیستی در مرکز مقاومت در برابر شهرک‌سازی از آغاز بزرگترین عملیات مصادره اراضی فلسطینی در الاغوار خبر داد.

او گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی وسیع‌ترین عملیات مصادره اراضی فلسطینی در منطقه الاغوار را آغاز کردند. این مسئولان دستور اعلام ۱۱ هزار دونوم (هر دونوم هزار متر مربع است) از اراضی منطقه الاغوار و اریحا را به بهانه حفظ منابع طبیعی صادر کرده‌اند. این بزرگترین عملیات مصادره اراضی فلسطین در بیش از ۲۰ سال گذشته است.

این مسئول فلسطینی افزود: دستورات شامل تبدیل اراضی به ذخیره‌گاه‌های طبیعی است، اما به تدریج به شهرک‌های بزرگ یا پادگان‌های ارتش یا مناطق صنعتی و خدماتی تبدیل می‌شوند. این عملیات در راستای اهداف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این مناطق است.

عواد لازمه اجرای این عملیات را در تخلیه ساکنان، مهاجرت آن‌ها و بستن مناطق به روی ساکنان و باز کردن آن به روی شهرک‌نشینان عنوان کرد و گفت: آنچه امروز رخ می‌دهد اعمال حاکمیت، اجرای طرح الحاق و سرقت منابع طبیعی است.

او اعلام کرد: تماس‌هایی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین و رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و گروه‌های فلسطینی برقرار شده تا در جریان این موضوع قرار گرفته و اقدام مناسب را اتخاذ کنند.

مساحت الاغوار به ۱.۶ میلیون دونوم می‌رسد که ۱۳ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در ۳۸ شهرک و ۶۵ هزار فلسطینی در ۳۴ متجمع ساکن هستند.

این درحالی است که امارات توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا می‌کرد مدعی بود این توافق موجب تعلیق الحاق اراضی فلسطینی می‌شود، اما اقدامات اخیر این رژیم در اراضی فلسطینی مغایر با این ادعاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
آقا چرا قبول ندارید از زمان مخالفت اعراب با اهل بیت پیامبر دیگر عرب جماعت لیاقت هیچی را ندارند حتی خانه برای زندگی بزرگ عرب ال سعود است که آبرو وحرمت اسلام را در جهان برده است وای به حال بقیه اعراب
آخرین اخبار