مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان خبر داد: زمین‌های کشاورزی وقفی برای کارآفرینی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری کشاورزی در استان گلستان داریم که بیش از ۶ هزار هکتار عرصه باغی و زراعی را شامل می‌شود.


حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود:این اراضی در قالب تفاهم نامه‌ای که با جهاد دانشگاهی استان امضا کرده ایم و بر اساس نیات واقفان برای کارآفرینی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.


سلیمانی فرد با بیان اینکه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی وقف است، افزود: همچنین در تلاش هستیم با تفاهم نامه‌ای که با استانداری منعقد شده بسیاری از اماکن موقوفات به کارگاه‌های اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار تبدیل شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بابیان اینکه نیاز به توسعه متوازن در حوزه وقف داریم، بیان کرد: بیش از ۳۰ طرح در بافت تاریخی گرگان به منظور احیای موقوفات از تکایا و حسینیه‌ها  با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اجرا شده است.


حجت الاسلام سلیمانی فرد بابیان اینکه ۷۸ درصد از موقوفات و ۳۳ درصد از اماکن مذهبی استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف شده است، افزود: مردم ما در عرصه ایثارگری و وقف پیشگام هستند.


او گفت: وقف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سلامتی و بهداشت گام برداشته و رویکرد جدی اوقاف تسهیلگری نسبت به مستأجران است گفت: با اداره کل پست و اداره کل فناوری استانداری گلستان تفاهم نامه‌ای منعقد کرده ایم تا در ۴۰ دفتر پیشخوان دولت و دفاتر پست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی و این اماکن، خدمات به مستأجران اوقاف ارائه شود.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.