رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت : ورزش تاریخچه دیرینه‌ای دارد چراکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت : ورزش تاریخچه دیرینه‌ای دارد چراکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچکس از ارزش و اهمیت آن ناگاه نیست ورزش کردن نه تنها انسان را از تنبلی و کسالت دور می‌کند بلکه باعث می‌شود که توانایی‌های روحی و جسمی، سلامت فکری و جسمی و شجاعت او افزایش یابد و همچنین در اجتماعی شدن و جمع گرا بودن فرد بسیار تاثیرگذار است.

او گفت : ورزش در علم پزشکی نقش درمانی ایفا می‌کند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و سلامت جسمی و روحی انسان را تضمین می‌کند. البته ناگفته نماند که ورزش کردن اصول خاص خودش را دارد و چنانچه این اصول رعایت نشود و با حرکات نادرست انجام شود بدون شک عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت.

او افزود: در تقویم رسمی ایران ۲۶ مهرماه به عنوان روز ورزش و تربیت بدنی نامگذاری شده است که هر سال به مدت یک هفته یعنی از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان ماه همایش‌های ورزشی همگانی برگزار می‌شود تا جامعه و خانواده‌ها با اهمیت و تاثیرات ورزش در زندگی شان و روابط فردی و اجتماعی خود آشنا شوند.

باباملکی افزود: امام سجاد (ع) در رساله حقوق می‌فرمایند:بدن تو بر تو حقی دارد. حق آنست که آنرا سالم، نیرومند و مقاوم در برابر شداید و سختی‌ها و در کمال نشاط نگهداری.

او ورزش را به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروزه دانست و گفت: ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، بالابردن سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.