مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد قرار دارند و سالانه چهار هزار بازدید سرزده از این واحد‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فارس زیر پوشش استاندارد هستند، گفت: سالانه به طور متوسط سه هزار و ۵۰۰ نمونه تولیدی از خط تولید، انبار و بازار نمونه‌برداری می‌شود.

او بیان داشت: سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ آسانسور در استان تائیدیه استاندارد دریافت می‌کنند، حدود ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه کننده کالای استاندارد و یک هزار و ۴۰۰ وسیله بازی نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رهنما اضافه کرد: هم‌اینک حدود ۲ هزار محصول در استان فارس تحت شماره استاندارد در بازار‌های استان، کشور و خارج از کشور عرضه می‌شود.

مدیر کل استاندارد فارس اظهار داشت: در بحث فعال‌سازی ظرفیت خالی واحد‌های استاندارد استان نیز ظرف ۶ ماه گذشته حدود ۱۲۰ قراداد ظرفیت خالی بسته شده که نشان می‌دهد واحد‌های تولیدی استان به این مساله توجه ویژه داشته‌اند.

رهنما گفت: با توجه به تاکید استاندار فارس در شورای سلامت مبنی بر لزوم توجه به سالم سازی محصولات کشاورزی، این برنامه در دستور کار جدی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قرار گرفته و تاکنون ۳۵ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی صادر شده است.

او ادامه داد: عرضه محصولات حلال در بازار کشور‌های خارجی نیز از دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فارس است که این محصولات علاوه بر کشور‌های مسلمان مورد استقبال کشور‌های غیر مسلمان نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار