مدیرکل امور کتابخانه‌های همدان از بهره برداری ۶ باب کتابخانه در شهرها و روستاهای این استان تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  خانم زارعی,مدیرکل امور کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه مجموع مساحت ۶ باب کتابخانه سه هزار و ۵۳۳ مترمربع است، گفت: این مجموعه‌ها با همکاری و مشارکت بنیاد برکت، بانک پاسارگاد، خیران و از منابع ملی و استانی در حال ساخت است.

او ادامه داد : تا پایان سال کتابخانه‌های عمومی شهید مظاهری مریانج، گمنام در رزن، ماماهان در فامنین، آیت الله بهاری در بهار و طرح توسعه شهید مطهری در فامنین، به بهره‌برداری میرسند و  کتابخانه روستای اورقین در شهرستان کبودراهنگ آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ کتابخانه با مشارکت خیران در روستاهای ملایر و تویسرکان خبر داد و گفت: هزینه‌های جاری کتابخانه‌های استان همدان از محل جذب مشارکت نیکوکاران و نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود.

خانم زارعی اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه و مطابق سند نهضت مطالعه مفید، به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، هشت متر مربع کتابخانه و برای هر نفر چهارجلد کتاب تعریف شده است.

او یادآوری کرد: هم اکنون ۱۱۶ کتابخانه در استان همدان با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار نفر عضو که ۴.۲۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۶ کتاب در کتابخانه های این استان موجود است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.