راستاد گفت: هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد  معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور، به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله‌های صادراتی و تخلیه محموله‌های وارداتی در جریان است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در تمامی بنادر تجاری کشور بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور

او ادامه داد: هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله‌ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله‌ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی، فعالیت‌ها  بی وقفه ادامه دارد و از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد تأکید کرد: به ‌رغم تحریم‌ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور تحمیل شده و همچنین تلاش‌هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت‌های بندری صورت می‌گیرد، روند حمل‌ونقل و تجارت دریایی کشورمان مناسب است. 

او اظهار کرد: فعالیت‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در بنادر کشور با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های توسعه‌ای تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بخشی از این سرمایه گذاری‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت‌های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

گفتنی است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار