دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تأمین‏ حقوق‏ همه‌جانبه‏ افراد اعم از زن‏ و مرد و ایجاد امنیت‏ قضایی‏ عادلانه ماموریت ستاد حقوق بشر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، اظهارکرد: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق‏ همه شهروندان اعم از راست­‌کردار و کژکردار تأمین کند و در این چارچوب از همکاری سمن­‌های حقوق بشری استقبال می­‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که مردم و صیانت از حقوق آن‌ها از ارکان اصلی مردم‌­سالاری اسلامی است، تأکید کرد: هیچ مصلحت‌سنجی نمی‌­تواند و نباید کوچک­ترین خدشه‌­ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

باقری کنی با تأکید بر این که دشمنی دشمن و سوءاستفاده آن از برخی مسایل نمی‌­تواند دامنه رحمت و رأفت حکومت اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند، تصریح کرد:اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی­‌تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان از جمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع شده و یا برخورداری آن‌ها از این حقوق مخدوش شود.

وی افزود: سوءاستفاده بیگانگان هیچ­گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود از جمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده‌­اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم ­برخورد واکنشی با فضاسازی‌­های سیاسی و رسانه‌­ای بیگانگان تصریح کرد: حق مردم برای آگاهی از واقعیت­‌ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌های مسئول است، نه دروغ‌­پراکنی و اتهام‌­زنی دشمنان برای وارونه­‌سازی حقایق.

معاون امور بین‌­الملل قوه قضاییه با اشاره به دروغ‌­پراکنی‌­های بیگانگان درباره وضعیت زندانیان دوتابعیتی تأکید کرد:داشتن تابعیت کشور دیگر نه موجب برخورداری از امتیاز‌های بیشتر شده و نه باعث تضییع حقی از آن‌ها خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که برخورداری از دادرسی عادلانه حق هر متهم و بهره­‌مندی از شرایط مناسب در زندان حق هر محکوم است، تصریح کرد: به صِرف طرح ادعای نادرست از سوی زندانی، نمی­‌توان دایره دادخواهی وی را در صورتی که مدعی تضییع حقوقش است، محدود کرد.

باقری کنی با اشاره به این که کژفهمی، کوته‌­اندیشی و حتی لجاجت و عناد برخی افراد ملاک برخورد حکومت با آن‌ها نیست، تصریح کرد: سعه صدر مقتدرانه و چشم‌­پوشی پدرانه از برخی خطا‌ها زمینه‌­ساز جذب حداکثری آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار