آزار و اذیت ۳۰۰ زن توسط مرد سادیسمی؛ چه مجازاتی در انتظار کیوان الف است؟ + عکس

پرونده تجاوز‌های سریالی کیوان الف، یکی از موضوعات جنجالی دو ماه گذشته است که در این مطلب به صورت کلی به آن می‌پردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کیوان امام وردی (کیوان الف) پسر جوانی که با به‎ راه افتادن موج گسترده افشاگری‌های آزار‌های جنسی، به اتهام تجاوز به دختران دانشجو بازداشت شد و گاه به گاه، اخبار تازه‌ای از پرونده او به گوش می‌رسد.

در تازه‌ترین خبرها، سردار حسین رحیمی، در دیدار با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی جزئیات تازه‌ای از این پرونده ارائه داده است؛ از اعتراف او به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال گذشته گرفته تا شکایت ۳۰ نفر از قربانیان از متهم و حتی شکایت تلفنی برخی از شاکیان در خارج از کشور. گفته‌هایی که البته توسط سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران رسانه‌ای شد. این گفته‌ها اگرچه بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت، اما با واکنش وکیل شاکیان پرونده همراه بود؛ تا جایی که او در گفت‌وگو صراحتا اعلام کرد که گفته‌های سردار رحیمی خلاف واقع است.


بیشتربخوانید


شیما قوشه، وکیل پنج نفر از شاکیان پرونده کیوان. الف در اینباره  می‌گوید: «در مرحله دادسرا، رسیدگی در مرحله اتهامی است و باید محرمانه باشد؛ دلایلی مختلفی هم دارد. درحالی‌که سردار رحیمی به‌عنوان ضابط پرونده اطلاعاتی را در اختیار افرادی که فاقد سمت بودند، قرار دادند؛ مانند نمایندگان مجلس. در واقع اطلاعاتی را مطرح کردند که از نظر من تخلف است. با بازپرس پرونده هم که صحبت کردم، ایشان تایید کردند که تخلف صورت گرفته و نباید اطلاعات محرمانه پرونده در اختیار افرادی که فاقد سمت هستند قرار بگیرد. به‌ویژه در چنین پرونده‌ای که از زمان طرح تاکنون، افکار عمومی را درگیر خودش کرده است».

به گفته وکیل شاکیان پرونده کیوان الف، بخشی از موضوعاتی که سردار رحیمی عنوان کرده، به‌ویژه اعداد و ارقامی که در مورد تعداد تجاوز‌های او مطرح شده، خلاف واقع است؛ «همینطور ایشان گفته بودند که چند نفر از خارج از کشور تماس گرفته و شکایتشان را به صورت تلفنی مطرح کرده‌اند. ما چنین چیزی در قانون نداریم. قانون گفته که در چه شرایطی شکایت به صورت کتبی و شفاهی می‌تواند انجام شود. اما شکایت شفاهی در شرایطی سندیت دارد که ضابط قضایی بتواند فرد شاکی را احراز هویت کند. اگر چنین چیزی هم بوده، چطور دادسرا توانسته این افراد را احراز هویت کرده و صحت و سقم اظهارات آن‌ها را بسنجد؟! این درحالی است که با اینکه موکلین من در جریان رسیدگی حضور دارند، بار‌ها احراز هویت شده و به چالش‌های مختلفی کشیده شده‌اند. بار‌ها سوال‌های مختلفی از آن‌ها پرسیده شده تا صحت ادعاهایشان تایید شود. برای همین به نظر می‌رسد این مورد هم توسط ایشان، خلاف واقع مطرح شده است».

کیوان الف

رئیس پلیس تهران: کیوان امام‌وردی به ارتکاب جرم اعتراف کرد | ادعای متجاوز به زنان چیست؟
او به موضوع فیلم‌های کشف‌شده که توسط سردار رحیمی مطرح شده بود هم می‌پردازد: «فیلم‌هایی کشف شده، اما من تعدادش را تایید نمی‌کنم. تصور من این است که فیلم‌ها را از روی تلفن همراه متهم ریکاوری کرده‌اند. حتی نمی‌توانم تایید کنم که کیوان پس از کشف فیلم‌ها اقرار به جرم کرده است، چون در جریان جزئیات پرونده نیستم. متاسفانه با اینکه وکیل شکات هستم، تا الان پرونده را برای مطالعه در اختیارم قرار نداده‎اند».

شکایت ما به‌طور مشخص زنای به عنف است
قوشه تاکید می‌کند که شکایت طرح شده از سوی موکلین او به طور مشخص عنوان اتهامی «زنای به عنف» است؛ «عنوان اتهامی که دادسرا از همان ابتدا و پیش از آنکه ما شکایتمان را مطرح کنیم، عنوان کرد، افساد فی‌الارض بوده است. در واقع به این اتهام این شخص را بازداشت کرده و به او تفهیم اتهام کردند. افساد فی‌الارض موضوعی است که دادسرا به آن رسیده و به شکایت شاکی خصوصی هم نیازی ندارد. نوع رسیدگی و دادگاه صالحه‌ای که به این عنوان اتهامی می‌خواهد رسیدگی کند چیز دیگری است. اما من به وکالت از پنج نفر از شاکیان، شکایتم به صورت مشخص، زنای به عنف است».

او همچنین می‌گوید: «بازپرس قول داده بعد از اینکه تحقیقات کامل شد، پرونده را دو قسمت کند؛ یک قسمت از پرونده را بفرستد دادگاه کیفری یک برای رسیدگی به اتهام زنای به عنف و پرونده دیگر را هم بفرستد به دادگاه انقلاب، برای رسیدگی به اتهام افساد فی‌الارض که مورد نظر بازپرس و دادسراست و در آن مدعی‌العموم به نمایندگی از جامعه وارد شده است. در مورد این موضوع هم ما نه ادعایی داریم و نه بحثی».

اعدام؛ مجازات پیش‌بینی شده در صورت اثبات جرم
با این تفسیر چه در انتظار کیوان الف خواهد بود؟ این حقوقدان در اینباره می‌گوید: «متاسفانه مجازات قانونی که قانونگذار برای هر دوی این اتهامات تعیین کرده اعدام است؛ البته در صورت اثبات. قطعا این حکم مورد خواست ما نیست، اما مسئله این است که ما چاره‌ای نداشتیم جر اینکه شکایتمان را مطرح کنیم. اما امیدواریم در طول رسیدگی به این پرونده، اگر حکمی هم صادر شود، پیش از اجرا، قانون تغییر کند. قطعا بخش زیادی از جامعه با مجازات اعدام به صورت کلی مخالفند؛ حتی در مورد چنین فردی».

او در توضیحات بیشتری می‌گوید: «با توجه به مقتضیات زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، اعدام راه حل منطقی نیست. چیزی که من به نمایندگی از پنج نفر از موکلینم دنبال می‌کنم، جبران خساراتی است که قانون‌گذار آن را پیش‌بینی و به آن اشاره کرده است؛ بخشی از آن جبران خسارت مادی است که این هم باز کمتر مورد خواست ماست. اما چیزی که برای ما مهم‌تر است، جبران خسارت معنوی این افراد است؛ مانند عذرخواهی و درج آن در روزنامه‌های کثیرالانتشار و جراید».

او در مورد جرایم مادی هم می‌گوید: «قانونگذار پیش‌بینی کرده که در مواردی هم مهرالمثل به این افراد تعلق می‌گیرد و هم ارش‌البکاره. یعنی اگر فرد باکره باشد، متجاوز موظف است هم ارش‌البکاره پرداخت کند و هم مهرالمثل و اگر هم فرد باکره نباشد، تنها مهرالمثل به او تعلق می‌گیرد. این موضوع را هم کارشناس تعیین می‌کند و بنا بر هر فرد، رقم آن می‌تواند متفاوت باشد».

به دنبال اعدام نیستیم
اما با این حال، تا زمان تغییر قانون، احتمال مجازات اعدام، کیوان الف را تهدید می‌کند. قوشه در اینباره می‌گوید: «از روز اولی که این موضوع مطرح شد، هم برای شاکیان و هم برای من که می‌خواستم این پرونده را بپذیرم، این نگرانی وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید، این است که تلاش کنیم طی یک کارزار جمعی و با مطالبات مدنی، از قانونگذار، قوه قضائیه و حتی مجلس بخواهیم که حداقل در این موراد قانون را تغییر دهند.

اما در این مدت گلایه‌هایی هم از سوی برخی مطرح شده؛ اینکه با وجود علم به اینکه چنین جرمی، مجازات اعدام را در پی دارد، چرا اصلا مطرح شده است. قوشه با اشاره به این موضوع می‌گوید: «ما با دو رویکرد مواجه بودیم. یکی اینکه، چون مجازات اعدام پیش‌بینی شده، زنان قربانی همیشه سکوت کنند. دوم اینکه برعکس، سکوت شکسته شده و فتح بابی برای رسیدگی به این جرایم شود. ضمن اینکه می‌دانیم تاکنون در مورد رسیدگی به این جرایم، سوابق خوبی هم نداشتیم. ما به این دلیل که جلوی افعال مجرمانه متهم گرفته شود، شکایتمان را مطرح کردیم».

او مثال روشنی می‌زند: «وقتی از خانه شما دزدی می‌شود، قطعا می‌روید و شکایت می‌کنید. بعد اگر اثبات شود که شرایط سرقت حدی را دارد، ممکن است مجرم محکوم شده و انگشت‌های دستش قطع شود. اگرهم شرایط حد را نداشته باشد که مجازات تعزیری دارد و بحث دیگری است. اما در این شرایط کسی نمی‌گوید که، چون ممکن است شرایط حد را داشته باشد من شکایت نمی‌کنم و به همین منوال، افعال مجرمانه هم ادامه پیدا کند. این مسئله شش سال پیش برای یکی از موکلین من اتفاق افتاده بود و حداقل ما می‌دانیم که این فرد شش سال است که این کار را انجام داده؛ خواستیم او قربانیان بیشتری را به جامعه اضافه نکرده و جلوی موارد مشابه هم گرفته شود».

قوشه به روند رسیدگی پرونده هم اشاره می‌کند: «پرونده فعلا در دادسراست و با توجه به اینکه قرار است در دو دادگاه مختلف رسیدگی شود، احتمالا زمان زیادی تا اعلام حکم نهایی مانده است».

به گفته‌ی او تاکنون ۹ نفر از این فرد شکایت کرده‌اند و این تعداد در اثبات اتهام افسادفی‌الارض می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ «در این مواقع، قانونگذار گفته هر کس «به‌طور گسترده» اقدام به جرم کرده باشد، مفسد فی‌الارض است و ۹ نفر شامل قید گستردگی نمی‌شود».

منبع: همشهری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چی قانونگذار حکم اعدام رو برای متجاوز به عنف تغییر بده؟؟
هیچی دیگه ما کلا زن و بچرو باید تو خونه زندانی کنیم یه هفت تیرم بگیریم دستمون جلو در خونه وایسیم که کسی به ناموسمون تعرض نکنه
همینجوریش با این همه اعدام متجاوزین به عنف امار تجاوز کم نیس که توعم کاسه داغ تر از اش بشی یا بی جا میکنین شکایت کردین یا با این گوگولی بازیاتون برا ملت نسخه نپیچید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید خانم شیما قوشه وکیل متهم بود یا وکیل شاکیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
1- وکیل رو بدیدش به همون مجرمه تمام
2- اون احمقهایی که حکم اعدام این کثافت رو قبول ندارن ان شاءالله براشون از این نوع اتفاقات ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این سرکش را به دار عدالت بیاویزید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
جون هرکسی که دوست دارید به هر کسی مدرک وکالت ندید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۶:۴۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خانم وکیل میفرمایند که ما به دنبال اعدام نیستیم و باید قانون تغییر کنه و مجرم باید در روزنامه کثیرالانتشار عذرخواهی کنه
من موندم پروانه وکالت کی به تو داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
"قطعا بخش زیادی از جامعه با مجازات اعدام به صورت کلی مخالفند؛ حتی در مورد چنین فردی».
قوشه جون چطور به این نتیجه رسیدی؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا اینجور آدمها رو چند بار باید اعدام کرد!!!!
آدمهایی مثل تو باعث شدید جامعه به فساد کشیده شده چون دفاع کردید و متخلف و خائن و زناکار پشتش به آدمهایی مثل شما گرمه و هر غلطی که خواست میکنه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
نفهمیدم این خانوم وکیل شکات هستش یا وکیل متهم , همه اظهاراتش در دفاع از متهم بود ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
احتمالا بعد ها که حکمش بباد خواهد کفت تحت شکنجه اعتراف کرده و همه ۳۰۰ نفر هم به دروغ شهادت دادند و البته مهناز افشارها که با تما قوا به حمایت از این آقا وارد خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
هامون
۰۲:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
چرا اون آدم وقتی میدونه مجازات کارش اعدام داره رفت به ناموس مردم دست درازی کرد؟پس با علم به این کار دست به تجاوز زد.پس اعدام باید بشه سزای کار کثیفش.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اعدام برای این گونه ادم ها کمه باید این حیوان را جلوی چشم مردم قطعه قطعه کنند
Iran (Islamic Republic of)
حاتم
۰۰:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این سیصدنفرچطوری آخه درتورکیوان امام وردی شیطان صفت افتادن...
Iran (Islamic Republic of)
ولی الله
۰۰:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خود این وکیل هم بایستی با این کارش اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جالبه طرف وکیل فقط پنج نفر از قربانیان است ولی بجای همه قربانیان اظهار نظر می کنه و نمی گه خودش در خصوص حدود290 نفر قربانی دیگه هیچ سمتی نداره بعد ادعا می کنه یکی از مقامات پلیس که در راستای افکار عمومی اظهار نظر کرده در این رابطه سمت نداره. جالبتر اینه که اگه مقامات پلیس در این رابطه حساسیت بخرج نمی دادند می گفتند مقامات پلیس ایران چرا ساکتند و موضع خود رو اعلام نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
شیما قوشه دقیقا مخالف اعدام این بی شرف هست و خودش رو به خریت زده و میخواد جلوی اعدامش رو بگیره و جای همه شاکیا داره نظر میده. ِآیا دنبال این هست که مثل شیرین عبادی کسب موقعیت کنه یا واقعا دنبال وکالت هست. از طرفغ خودم بهش میگم اینقدر دور و برت از فساد های اینجوری پرشده که فکر میکنی با دادن مقداری پول ( مهرالمثل- ارش‌البکاره- و عذر خواهی در روزنامه ها ) کار دیگه تمومه و برو برای خودت وارد اجتماع شو. نه خانم باید اون افکارت رو بدی دست بچه 3 ساله برات شستشو بده
Iran (Islamic Republic of)
b
۲۳:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بابااعدام چیه خب خودشون خاستن ک رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چرا اعدام نه حتما وابسته به یک مقام دولتی است حتی هنوز هم صورت پلیدش را شطرنجی کردن هزاربار اعدام هم کم است ....فردا یکی دیگر پیدا میشه بدتر از این ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خانوم وکیل نظرات جالبی دادن
گفته این آقا باید بیاد توی روزنامه کثیر الانتشار بگه به خاطر تجاوز به فلان خانوم عذرخواهی می کنم. جالبه. این کار چه فایده ای داره جز این که آبروی اون خانوم هم می ره.
ماشاالله خانوم وکیل معلوم نیست وکیل هستن یا مدعی العموم یا قانونگذار.
ضمنا یکی نیست بگه خانوم وکیل شتر سواری دولا دولا نمی شه. شما با علم به این که حکم این فرد اعدامه شکایت کردی پس دیگه این حرف ها چه معنی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اینها میخوان با این کارشون جرم اعدام رو به عذر خواهی تغییر بدن و بعدها اگر دستشون باز بشه کلا قصاص رو هم توی جامعه کنار بزارن . غرب گداهای بی بندو بار
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۱۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من فقط این برام عجیبه، اکثر کسایی که بهشون تجاوز شده، دعوت به خوردن مشروب و پارتی مختلط شده بودن، و همشون پذیرفتن، یعنی چرا باید خوردن مشروب تو پارتی ای که یه نفر غریبه دعوت کرده انقدر عادی به نظر برسه؟ اینها تو کشورهای غربی هم انقدر عادی نیست که هر کی دعوت به مشروب کنه دختره بگه میام، ببخشید، یه کم مراغب دخترامون باشیم، خواهرامون، یه کم غیرت لطفا، این شخص هم هر چی قانون بگه
Germany
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اعدام دختران و پسره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من بودم دخترا رو اعدام می کردم، آگه دختری نبود کیوانی هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
روشنایی
۲۳:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اقا من نفهمیدم این جانور چطور تونسته اینقدر جلو بره چرا نهاد های انتظامی و امنیتی هیچ برنامه ای ندارن و تداشتن بالاخره این حیوان پست تر باز هم پیدا خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید کاری کنید که آرزوی مرگ کنه ولی نمیره!
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این خانم وکیل چکاره است که برای قوانین کشور که بر گرفته از شرع مقدس است تعیین تکلیف می کند ؟ چه کسی گفته همه مردم ایران با اعدام مخالفند بر فرض هم مخالف باشند که نیستند آیا باید دین را تعطیل کرد آیا اسلام غیر از این احکام است ؟ خانم وکیل شما حق ندارید برای فراری دادن یک مجرم از مجازات قانونی ، قانون و اسلام و ارزش‌های مورد احترام جامعه را زیر سوال ببری !
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۲۲:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
زمین را ازوجود این نامردان پاک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بخشش لازم نیست ، اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه اعدام بشه در حقش لطف شده..
باید یه مرگ دردناک و طولانی براش در نظر بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دوستان الکی حکم ندین شما الان همه قاضی هستین ؟!؟
آزار و اذیت که همش به معنی تجاوز جنسی نیست .... انواع و اقسام داره حتی می تونه خیره شدن به طرف باشه .
بعدش هم اینا با پای خودشون به خونه اون فرد رفتن اینم روی حکم تاثیر داره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
زنای عنف با فقط نگاه کردن ایجاد میشه؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
احتمالا کودکان را هم اذیت کرده . لطفا تحقیق ببیشتر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بدبخت اونایی که وکیلشون تویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام : البته قضاوت کردن بدون دادگاه و محکوم شدن فرد بدون ادله قانونی بسیار سخت و غیر قابل قبول عقول عامه است . اما در جایی که یک فرد در جامعه امنیّت عمومی کشور را به هم بزند و مردم دیگر از دوری فرزندشان نگران باشند کل امنیّت جامعه به هم می خورد به هر حال اگر بیمار روانی نباشد و با قصد این عمل را انجام دهد باید ریشه اینگونه افراد از جامعه بر کنده شود . خداوند در قرآن کریم می فرمایند که آنان که زنای محسنه انجام میدهند آنان را اگر مرد باشد تا ناف در زمین دفن کنید و با سنگهایی که تقریبا به اندازه گردو باشد آنقدر به زنید که به میرد . در ادامه می فرمایند به آنان رحم نکنید. چرا که ترحم بر چنین افرادی شالوده زندگی را به هم میریزد.پس حفاظت از امنیّت جامعه از همه مهمتر است .اعوذبالله من الشّیطان الرجیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه هرچی آدم ابله...
سنجش باید به آزموناش تست هوش و شرف هم اضافه کنه تا هر نادانی وارد دانشگاه نشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این خبیث و فاسد را به مریخ تبعید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این وکیل کافر و دیوانه را اعدام کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حتما در بین این سیصد نفر کسانی هستند که پدران و مادران و برادران و یا خواهران و یا همسرانشوم مخالف اعدام بودن و هستن و پیامکهای ضد اعدام رو رد و بدل کردن و از نظان بابت اعدام ایراد گرفتن. الان دلم می خواد بدونم وقتی خواهر یا مادر یا همسرشون این اتفاق براشون افتاده چه حسی دارن و چه مجازاتی برای شخصی که به ناموسشون تجاوز کرده راضیشون می کنه....
در دنیای خیلی کوچکی زندگی می کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۲:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چه حرف مفت زده وکیله ..اگه واقعا این کاز رو کرده ،اعدام کمترین حکمی که میشه داد، باید مثل این فیلم کره ای یا چهار شقه اش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
وكيلشون خانومه نه آقا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خوب مقصر خود اون دختر هستند که گول این فرد رو خوردن و رفتن به خانه ی طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کیوان الف "بی گناه" را آزاد کنید
هههههههههه
چرا جوونای مردمو میکشید
اینا مادر ندارن؟
هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عزیزم خواهرخودتم بودبازمیگفتی عذرخاهی اعدام کمه تیکه تیکه بایدبشه
Iran (Islamic Republic of)
شیهکی
۲۱:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام علیکم این نامرد باید ۳۰۰ بار اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این طور که گفتین اغفال انگار بچه 5 ساله رو اغفال کرده... همشون دانشجو و روشن فکر! بودن و تو دام افتادن.
Canada
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هنرپیشگان و خوانندگان و کانالهای معاند
خودتون را به زخمت نیندازید و هشتگ راه بیندازید
چونکه نه بهتون تجاوز شده و
نه قاصی و وکیل هستید
لطفا خودتون را بیش از این سبک نکنید و
دخالت نکنید
بنفع تون است
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این وکیل چرا چرت و پرت میگه اعدامش نکنید تجاوز کرده انم به بیش از ۳۰۰ نفر اگه اعدام نشه دوباره چنبن حوادثی پیش میاد داره راحت حقوق زنان را پایمال میکنه عذر خواهی بکنه این چه حرفی هست تازه فیلم از دختران گرفته واقعا اشد مجازات باید بشه
Canada
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جزای این دجال شیطان صفت را باید ان 300 خانم
تعیین کنند
چونکه انها تحت بدترین شرایط بوده اند
هیچکس بجز ان خانمها نمیتوانند حرفی یا حکمی راجع
خبیث صفت برنند
به انها واگذار کنید و بس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگر فقط به یک دختر تجاوز کرده مجازاتش میتونه کمتر باشه مالی یا حبس.ولی وقتی ۳۰۰ نفرو بدبخت کرده حتما باید از روی زمین برداشته بشه ۳۰۰ نفر یعنی ۳۰۰ خانواده .مثه قتل غیرعمد با ماشین و قتل مسلحانه با تیرباره.خدا به وکلای کشورمون یه ذره عقل عنایت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
برخوردبازندان وشلاق وجریمه سنگین وتنبیهات بازدارنده شودتاکسی جرات اذیت وآزارمردم نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
طرف مدرک وکالتشو از کجا گرفته؟!
براساس چه آماری میگه "اغلب" مردم مخالف اعدام هستند؟!
اصلا قانون براساس نظر اکثریت تعیین می شه یا عدالت؟!
خانم ها شکایت نکردند چون می ترسیدند متجاوزه اعدام بشه؟!!!! تاحالا دیگه اینو نشنیده بودیم، مدیونی فکر کنی بخاطر ترس از آبرو بوده.
جان؟! 9نفر کمه؟!!!
قربانی ها مجازات نمی خوان، پولم نمی خوان فقط برای رضای خدا می خوان تو روزنامه های کثیر الانتشار منتشر بشه؟! خب اینکه شده دیگه پس برای چی شکایتتونو پیگیری می کنید؟!
شما مطمینی وکیل متجاوز نیستی؟!
اصلا آزادش کنند شما حاضری خودت سیصد و یکمین فرد نه همون دهمین قربانی که خودت میگی باشی؟!

میگن هرچه بگندد نمکش میزنند وای به حالی که بگندد نمک، شما را میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
از مهناز افشار بپرسید...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقای وکیل اگر زن و بچه خودت هم بودن نظرت این بود که اعدام نشه؟ یعنی مرد قانون
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۲:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقا وکیل خانمه اگه به خودشم تجاوز شده بود اعدام نمیخاس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
؟....کامنت منو بزار ...الان همه قاضی میشن ....فقط اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سعوال من این است که انهایی که با اعدام این متهم مخالف هستند اگر یکی از اعضای خانواده خودشان هم مورد این عمل جنایتکارانه قرار میگرفت باز هم با حکم اعدام مخالفت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خانم وکیل محترم یعنی جرم تجاوز اینقدر سبک باید در نظر گرفته شود. شما خودتون خانم هستید مگر می شود با فریب خانمی با بیهوش کردنش به او تجاوز شود بعد هیچی واقعا با چنین حکم هایی سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟؟؟
باید اعدام شود و حتما هم باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگر با من نداشت میلی چرا ظرفم شکست لیلی
Germany
علی
۱۹:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید توقفس شیر بندازیدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کسی رو به زور برده!
اونایی هم که رفتن خونش باید مجازات بشن اونا قربانی نیستند مظلوم نما هستند وگرنه این همه زن و دختر پاکدامن که این قبیل رفتارها را نمیکنند و دچار هم نمیشوند...
Iran (Islamic Republic of)
سیدان
۱۹:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه دخترخودتم بود آقای وکیل روشن فکرنما
بازمیگفتی باید توجرایدعذرخواهی کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شما را به خدا بخاطر آبروی تک تک این دخترای این مرزو بوم هم که شده اعدامش کنین تا خودم رو میگم همه پسرا خوبن فکر خبیث به سرمون نزنه با هزار فریب و بدجنسی با آبرو و شأن یه دختر بازی کنیم و لطمه روحی روانی به یه دختر خانم بزنیم فقط اعدام باعث التیام زخم اون سیصد دختر خانم هست و البته هر چی این پسره خبیث دارایی داره مصادره بشه به نفع تمام اون دختر خانم ها تا خرج ترمیم..... و این مسألشون بشه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۹:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ایکاش یکی ازتجاوزشده هادخترویاهمسر این وکیل بامرام بود اون موقع می دیدیم که بازهم اینقدرتلاش می کردتافرد موردنظرراازاعدام نجات دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۸:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اولا چرا چهره اینو نشون نمیدین شاید بعضی از قربانیهاش دیدن شکایت کردن شاید 1000 نفر یا بیشتر باشه از همه فیلم نگفرته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا جامعه موافق اعدام همچین حیوانهایی میباشد.آن کسی که مخالف اعدام ایشون میباشد اگر به خواهر خودش هم تجاوز میکرد باز هم همین نظر رو داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید بدست مردم سنگسار بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید مجازاتی در انتظارش باشه که تا عمر داره از به دنیا اومدنش پشیمون بشه . روزی صد بار بمیره و زنده بشه و آرزوی مرگ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شیطان پست فطرت و دیوانه را حبس ابد کنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۷:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حیف نون وآب ونعمت خدا نیست در هتلی بنام زندان بدن این ملعون بخوره و فلان قدر خرج دوا و درمان و جراحی کلیه و کوفت وزهر مارش کنند که تا حالا کردند،مگه ندیدید تا قبل از دستگیری آنقدر فکر کثافت کاری و...بوده سنگ کلیه شو گذاشته تو دوران زندان براش جراحی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شیطان پست فطرت و دیوانه را حبس ابد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
300 بار باید اعدام شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این ملعون از خدا بی خبر را که بویی از انسانیت و اسلام نبرده در ملا عام به تعداد 300 ضربه شلاق بزنید . سپس مجبورش کنید که به مدت 15 سال رفتگری کند و خیابان های تهران را تمیز کند (تحت تدابیر امنیتی و نظارت شدید) و سپس اعدامش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حیوان امام وردی را با صندلی الکتریکی و یا سم اعدام کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا باید این اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید اعدام شود تا درس عبرتی باشدبرای شیطان صفتهایی که اینگونه باعث بی آبرویی و خراب کردن آینده وزندگی دیگران می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید هر چه زودتر اعدام شود درس عبرتی بشه برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
در ملا عام تیکه تیکه بدنش رو قطع کنند تا زجر بکشه و بعد جسدش رو بسوزانند تا در عبرتی برای دیگر مفسدین بشه

زن و بچه مردم چه گناهی دارن
همچین آدم هایی که باعث بی ابرو شدن دیگران شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این بی وجدان حیوان صفت باید اعدام بشه،شاید درس عبرتی شد برای دیگران.
خدایا خودت کمکمون کن چه دنیای افتضاحی شده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقای وکیل بهترین حکم اعدامه عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خانوم وکیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خانومه
تازه میگه پرونده را نخوندم اما داده ها غیر واقعیه. تو خوبی!!
Iran (Islamic Republic of)
قوشه
۰۷:۳۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خانوم وکیل پز روشنفکری میده ،بابا توی اون غرب کعبه آمال هم همین دیروز حکم اعدام برای متهم صادر کردن دیگه خودتو اذیت نکن،اونجا هم مدشده.