در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان، مشکلات ۲۰ مددجوی جرائم غیرعمد به صورت آنلاین بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس هیئت امنای ستاد دیه با زندان‌های سراسر استان کرمان، مشکلات ۲۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد به صورت آنلاین و با حضور مددجویان و مسئولان قضایی شهرستان‌ها بررسی شد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این نشست با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های حقوقی لازم به مددجویان جرائم غیرعمد برای ایجاد زمینه آزادی آنها، گفت: برخی مددجویان جرایم غیرعمد در داخل زندان‌ها به دلیل آگاهی نداشتن و دریافت نکردن مشاوره‌های تخصصی در زندان مانده اند و زمینه آزادی آن‌ها فراهم نشده است.

او افزود: در ارائه کمک‌های ستاد دیه به دنبال ایجاد زمینه آزادی مددجویان زندان‌ها هستیم و از این رو به کارشناسان ستاد دیه و زندان‌ها توصیه شده که از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کنند.

موحد با اشاره به حضور ۲۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، تصریح کرد: از این تعداد، ۷ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، ۱۰۸ نفر به دلیل مسائل مالی، ۸۷ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و ۱۲ نفر به دلیل ناتوانایی پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۳۹ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد زندان‌های استان کرمان قبل از سال ۹۸ و ۱۶ نفر در سه ماهه امسال وارد زندان شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار