مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع ۲۶ لرزه از صبح دیروز تا صبح امروز (۲۸ مهر) در خاک عراق و یا در گستره استان کرمانشاه، گفت : این فوج لرزه‌ها معمولا گاهی برای مدت چند روز رخ می‌دهد و جای نگرانی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت : از صبح دیروز ۲۶ لرزه در حوالی استان کرمانشاه داشتیم که از این تعداد نزدیک به ۲۴ لرزه در خاک عراق رخ داده و در گستره استان کرمانشاه نبوده است.

او بزرگترین این لرزه‌ها را دو زلزله چهار ریشتری اعلام کرد که ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه و ۲۰ و ۵۵ دقیقه دیشب (۲۷ مهر) رخ داد و گفت : همچنین زلزله ۳.۹ ریشتری دیگری هم داشتیم که ساعت ۲۲ و ۵۲ دقیقه شب گذشته به وقوع پیوست و منشا همه این لرزه‌ها در خراک عراق و حدود ۴۵ کیلومتری قصرشیرین بود.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه افزود: ساعت ۷ و ۱۴ دقیقه صبح امروز نیز زلزله‌ای با بزرگی ۳.۷ ریشتر در حوالی دالاهو به وقوع پیوست که منشا این زلزله داخل خاک استان بود.

فروزی این شیوه وقوع زلزله به شکل فوج لرزه‌ها را طبیعی دانست که معمولا گاهی رخ می‌دهد و یک تا چند روز ادامه داشته و سپس فروکش می‌کند و افزود: در فوج لرزه‌ها عمدتا بزرگی لرزه‌ها در حدود همین لرزه‌هایی است که رخ داده و معمولا زلزله بزرگتری را شاهد نیستیم.

او ادامه داد: اگرچه وقوع دقیق زلزله یا بزرگی و کوچکی آن قابل پیش بینی نیست، اما بعید به نظر می‌رسد که نگرانی خاصی بابت این لرزه‌ها وجود داشته باشد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت لرزه‌های استان پس از زلزله بزرگ آبان سال ۱۳۹۶ تا کنون داشت و گفت: از آن تاریخ تاکنون ۸۳۴۸ لرزه در گستره کرمانشاه رخ داده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.