معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به هشدار‌ها و پیام‌های بهداشتی در خصوص استفاده از کالا‌های سلامت محور، گفت : برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو را رویت نموده و اصالت فرآورده خریداری شده را از طریق ارسال پیامک بررسی کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اجرای برنامه جامع پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور و به منظور فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، آموزشی و آگاهی‌بخشی عمومی از مهمترین برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور است.

او با بیان اینکه در این راستا خانواده‌ها باید به هشدار‌ها و پیام‌های بهداشتی در این خصوص توجه کنند، گفت : انسان سالم محور توسعه کشور است، بنابراین در حفظ سلامت خود و افراد خانواده کوشا باشید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و استفاده از هرگونه فرآورده آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارویی فاقد مجوز‌های بهداشتی و خارج از شبکه رسمی توزیع اکیداً خودداری کنید.

او افزود: در هنگام خرید اقلام آرایشی، بهداشتی و تجهیرات پزشکی خارجی یا وارداتی حتما برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو را رویت کرده و اصالت فرآورده خریداری شده را از طریق ارسال پیامک بررسی کنید.

محمدی گفت: هیچگونه نظارت و کنترل بهداشتی بر فرایند تولید و بسته‌بندی و واردات کالا‌های فاقد مجوز‌های بهداشتی و خارجی قاچاق صورت نگرفته و اکثرا حاوی مواد اولیه غیرمجاز و مضر هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.