با بسته اخبار انتظامی استان کرمان در روز سه شنبه ۲۹ مهرماه ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته اخبار انتظامی امروز می خوانیم:

توزیع ۸ هزار بسته حمایتی و معیشتی در جنوب و شرق استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۸ هزار و ۹۰ بسته حمایتی و معیشتی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال به مناطق شرق و جنوب استان ارسال و در بین مردم ساکن مناطق محروم توزیع خواهد شد.

سردارعبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در مراسم آغاز طرح مردم یاری در جنوب و شرق استان کرمان به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار توام با رافت سرلوحه کار ناجا است.

او با اشاره به اینکه رزمایش همدلی مومنانه نشان از رافت، عطوفت و مهربانی، رحمت اسلامی و مواسات است، افزود: تصور می شد بعد از تعطیلی ایام ابتدایی شیوع کرونا، گره هایی به وجود بیاید که با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی مومنانه گشوده شد و افتخار داریم امروز سومین مرحله رزمایش را در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی برگزار کنیم.

ناظری تصریح کرد: همانطور که نیروی انتظامی در اجرای ماموریت‌های خود مقتدرانه عمل کرده و با همه اراذل و اوباش، اشرار و قاچاقچیانی که در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد می‌کنند، برخورد می‌کند، از سوی دیگر رافت اسلامی را برای مردم و به ویژه ساکنان مناطق محروم استان در دستور کار دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای رزمایش همدلی مومنانه در سه بخش بیان کرد: نخستین حوزه امداد، بهداشت و درمان است که با توجه به شعار امسال هفته ناجا مبنی بر "با هم برای امنیت و سلامت"  با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، معاونت بهداد، سپاه و بهزیستی اقداماتی در حوزه بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

او افزود: همکاران ما در معاونت بهداد نیروی انتظامی در استان همراه با دیگر مراکز درمانی نیرو‌های مسلح در استان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و ویزیت رایگان، توزیع دارو، درمان بیماران و انجام  عمل های جراحی محدود را خواهند داشت.

ناظری اظهار کرد: دومین محور رزمایش جمع آوری کمک‌های مردمی به همت خیران امنیت ساز، جامعه خیران پلیس در استان، کمیته امداد و همکاران ما در نیروی انتظامی استان است که در زمینه مشارکت نیرو‌های انتظامی در کشور رتبه دوم را داریم و باید دیار "حاج قاسم سلیمانی" همین روحیه را داشته باشد.

او افزود: بخش سوم رزمایش مربوط به فعالیت جهادی است و امسال برای نخستین بار نیروی انتظامی استان کرمان در قالب گروه‌های جهادی ورود کرده است تا بخش کوچکی از آلام مردم در مناطق محروم را تسکین بدهد.

سردار ناظری تصریح کرد: امروز و در قالب سومین رزمایش همدلی مومنانه بیش از ۸ هزار و ۹۰ بسته حمایتی و معیشتی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال به شرق و جنوب استان کرمان ارسال و در بین مردم ساکن مناطق محروم توزیع خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این اقلام شامل بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۵۴۲ بسته تحصیلی، بیش از هزار دست پوشاک گرم و ۴ هزار بسته لوازم بهداشتی و ... است.

سارق محتویات خودرو در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق محتویات خودرو و اعتراف وی به ۱۴ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ این فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهر کرمان، دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ شهر کرمان با انجام یکسری کار اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی موفق شدند یک سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در داخل مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ فداء تصریح کرد: سارق در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ۱۴ فقره سرقت محتویات خودرو در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی گفت: لازم است شهروندان به آموزش‌های پیشگیرانه از سرقت که با تلاش پلیس ارائه می‌شود توجه ویژه و جدی داشته باشند تا فرصت ارتکاب جرم از سارقان گرفته شود.

کشف ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمان

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: از هفته ناجا سال ۹۸ تا امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان کشف شد.

 سرهنگ حمیدرضا میر حبیبی، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پارسال پلیس منیت اقتصادی به صورت مستقل در ناجا راه اندازی و طی امسال نیز با تدبیر فرمانده انتظامی، در استان تشکیل شده است، گفت: با تشکیل این پلیس کاربردی، عملا در عرصه مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان اقتصادی تحول چشمگیری را در سطح استان شاهد بوده ایم.

او افزود: کشفیات حوزه قاچاق کالا از مهرماه سال گذشته تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل،  رشد ۴۲ درصدی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار