رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای طرح پویش هفتگی کتاب خوانی با طعم طبیعت در شهرستان سمنان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: طرح پویش کتاب خوانی با طعم طبیعت با هدف افزایش دانش تخصصی همیاران طبیعت، مرتع داران  و علاقمندان به مطالعه در حوزه‌های تخصصی منابع طبیعی و محیط زیست از ابتدای سال ۹۹ توسط این اداره و به صورت مجازی در حال اجراست.

او افزود: این طرح به صورت معرفی کتاب‌های مرجع و تخصصی منابع طبیعی و با تاکید بر کتاب‌های جدید با عنوان هر هفته یک کتاب انجام می‌گیرد.

معصومه منظمی ابراز داشت: نحوه معرفی کتاب به صورت تهیه یک پوستر بوده که شامل معرفی مشخصات و تصویر کتاب و یک چکیده و توضیح کلی از مطالب کتاب را ارائه می‌کند که به صورت مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: از ابتدای طرح تا کنون ۲۰ عنوان کتاب شامل کتاب‌های جنگل شناسی و پرورش جنگل، مرتع و مرتع داری، بهره برداری پایدار جنگل، حفاظت از تپه‌های ماسه ای، مدیریت و احیا، اکولوژی مقدس، حوضه‌های آبخیز شهری، زمین شناسی، آلودگی و توسعة پایدار، جنگلکاری در خشکبوم، ترسیب و ذخیرة کربن در زیست بوم‌های خشک و بیابانی، تجزیه وتحلیل ژئومورفولوژیکی سیستم‌های رودخانه‌ای معرفی شده است و این طرح تاپایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار