معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: حد فاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب به طول ۱۸۰۰ متر پیاده‌راه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در تشریح جزییات اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس، گفت: این طرح در دو فاز - حد فاصل میدان آزادی تا چهار راه اجاق و چهار راه اجاق تا میدان انقلاب - جمعا به طول ۱۸۰۰ متر اجرا خواهد شد.

او گفت: مهندسین مشاور طرح، با مطرح کردن سه سناریو به بررسی احداث پیاده راه در خیابان مدرس پرداختند که در نهایت هفته گذشته در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه اجرای این طرح با سناریوی احداث خط ویژه در محور وسط خیابان مدرس تصویب شد.

او  گفت: در این سناریو مساحت پیاده راه سازی که به صورت سنگ‌فرش اجرا می‌شود، در ضلع غربی ۴۶۷۰ متر مربع و در ضلع شرقی ۵۰۸۰ مترمربع است و عرض مساحت پیاده راه سازی حد فاصله میدان آزادی تا چهار راه اجاق در ضلع غربی بین ۲.۴ تا ۳.۵ متر و در ضلع شرقی بین ۲.۷ تا ۳.۵ متر خواهد بود.

به گفته ارجمندی، برای این طرح آیتم‌های منظر شهری، ایمنی، تخلیه و بارگیری مراکز تجاری و سهولت احداث هم در نظر گرفته شده است.

جانمایی ۶ ایستگاه اتوبوس در پیاده‌راه مدرس 

ارجمندی گفت: ایستگاه اول در حد فاصل کوچه لک‌ها و مسجد زردویی، ایستگاه دوم حد فاصله پارکینگ شبانه روزی امام رضا (ع) و کوچه گمرک، ایستگاه سوم حد فاصل کوچه مسجد جامع و خیابان سبزه میدان، ایستگاه چهارم در مجاورت خیابان نواب، ایستگاه پنجم روبروی مسجد حاج شهبازخان و ایستگاه ششم قبل از تقاطع مطهری جانمایی شده و هر ایستگاه به صورت متناظر در دو سمت خیابان مدرس قرار خواهند گرفت.

او به تشریح مراحل اجرای طرح پیاده راه مدرس پرداخت و افزود: در مرحله مقدماتی این طرح ابتدا اطلاع رسانی عمومی از ۱۵ روز قبل از تجهیز کارگاه شامل اعلام محدودیت تردد وسایل نقلیه در محور مدرس حدفاصل میدان آزادی تا چهارراه مدرس (اجاق) و اعلام ساعت طرح و تعیین مسیر‌های جایگزین انجام خواهد شد.

ارجمندی افزود: در ادامه صدور کارت برای ساکنین کوچه‌های ضلع غربی محور مدرس، توضیح در مورد نحوه استفاده از پارکینگ‌های واقع در این محور، تعیین زمان تخلیه و بارگیری برای اصناف، اجرای راه بند متحرک در خیابان‌های اصلی منتهی به خیابان مدرس، نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی ترافیک، پیش‌بینی برق برای ایستگاه‌ها و سفارش و آماده سازی نرده‌ها، کفپوش‌ها، مبلمان شهری و سیستم روشنایی قبل از تجهیز کارگاه صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: در مرحله اول خط ویژه این طرح؛ ممنوعیت تردد برای وسایل نقلیه شخصی، جدول گذاری ضلع غربی از شمال به جنوب به روش کارتر طولی، احداث سکو در محل ایستگاه‌های ضلع غربی به طور همزمان، پیش‌بینی ایستگاه‌های موقت در ضلع غربی و استفاده از ایستگاه‌های موجود در جهت مخالف، احداث کانال، اجرای روسازی پیاده‌راه در ضلع غربی همزمان با نرده گذاری رفیوژ غربی اجرا خواهد شد.

ارجمندی ادامه داد: در مرحله دوم احداث جدول ضلع شرقی از جنوب به شمال و همزمان اجرای سکوی ایستگاه‌های ضلع شرقی و در نظر گرفتن محل موقت ایستگاه برای ضلع شرقی با تابلوی راهنما، احداث کانال و اجرای روسازی پیاده راه در ضلع شرقی همزمان با رفیوژ شرقی خط ویژه انجام خواهد شد.

اوگفت: در مرحله نهایی هم پس از اجرای جدول و نرده و تعیین محل سکوها، کامل شدن سرپناه‌ها، نصب تجهیزات ترافیکی و خط کشی‌ها و اجرای مبلمان شهری و روشنایی تقسیم بندی خیابان مدرس صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.