محمد حسین پورغریب در مورد عملکرد کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال برای آغاز لیگ این رشته ورزشی توضیحاتی داد.

محمد حسین پورغریب مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عملکرد این کمیته برای آغاز مسابقات لیگ بسکتبال گفت: کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال بعد از شیوع ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است و بر اساس شیوه نامه‌هایی که از فیبا و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده بود برگزاری مسابقات بسکتبال نهایی شد. شیوه نامه‌ها به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال شده و توسط این ارگان به کل کشور اعلام شده است. امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌ها توسط باشگاه‌ها و همکاری ورزشکاران و مربیان بتوانیم مسابقات لیگ بسکتبال را به نحو احسن برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تست گرفتن فقط در آغاز مسابقات کافی خواهد بود گفت: برنامه‌های فدراسیون اینگونه طراحی شده است که بیشتر تست‌ها هدفمند گرفته شود. در آغاز مسابقات از تمام نفرات تست گرفته خواهد شد و در ادامه اگر افرادی علامت دار شوند و یا با فرد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده باشند حتما تست خواهیم گرفت.

پورغریب ادامه داد: گستردگی تیم‌ها و بار مالی که تست کرونا دارد باعث شده عملکردمان در این حوزه کمی محدودتر شود. تلاشمان این است که با آموزش کامل برای بازیکنان و مربیان و خود اظهاری آن‌ها در صورت مبتلا شدن به کرونا بتوانیم یک مسیر سالم را تا انتهای مسابقات در پیش بگیریم.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون بسکتبال گفت:  اگر بخواهیم خیلی دقیق کار کنیم باید هر ۳ روز یکبار تست گرفته شود، اما به علت شرایط منابع مالی که وجود دارد و محدودیت امکانات در این قسمت محدودتر حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار