رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفات این شهرستان به ارزش ۹۰ میلیون تومان بین خانواده های نیازمند شناسایی شده، خبر داد.

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل موقافات بین نیازمندان تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی محمدظاهر,رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان اظهار کرد: بیشتر این کمک ها به خانوارهای روستایی بوده که در تنگنای اقتصادی به سر می برند .

او ادامه داد: خوشبختانه در تویسرکان ۱۵۲ موقوفه  ،  بیشترین کمک ها را به خانوارهای نیازمند تأمین می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان گفت: با این منابع مالی درصدد تشکیل شورای خیریه با توجه به شیوه نامه های سازمان اوقاف در این شهرستان برآمدیم تا بتوانیم به نحو بهتری از موقوفه ها  و کمک های خیرخواهانه مردم بهره وری کنیم.

محمدظاهری با بیان اینکه مردم تویسرکان از پیشینه مذهبی خوبی برخوردارند و صفت نیک وقف برخاسته از همین فرهنگ است، گفت: امسال  ۱۳۵ میلیون تومان از درآمد بقاع متبرکه برای حفظ و نگهداری، امور عمرانی، مدیریتی و فرهنگی موقوفات این شهرستان تعیین و تاکنون مبلغ ۴۴ میلیون تومان برای این امر هزینه شده است.

او یادآور شد:  ۷۸ بسته نوشت افزار هم  بین دانش‌آموزان بی ‌بضاعت به ارزش ۱۵ میلیون تومان توزیع شده است .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان در ادامه به برگزاری مسابقات حفظ پنج جزء قرآن کریم با حضور ۲۰ شرکت‌کننده اشاره کرد و گفت: به هر نفر از شرکت‌ کنندگانی که ۷۰ درصد از امتیاز این مسابقات را به دست بیاورند، ۵۰۰ هزار تومان هدیه داده می‌شود البته سه بانوی تویسرکانی در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استانی امسال در رشته‌های دعاخوانی، قرائت و حفظ کل قرآن مقام برتر را از آن خود کردند.

او اضافه کرد: برای اجرای نیات واقفان تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف مذهبی، مساجد، امور خیریه، نیات اجتماعی و نیات مرتبط با بقاع متبرکه هزینه شده است.

انتهی پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.