رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت:معلمان استان در بحث آموزش‌های برخط، ارتباط با دانش آموزان را در شبکه شاد و پیام رسان‌های داخلی ساماندهی کنند.

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به تعطیلی مدارس استان و استفاده دانش آموزان از بستر فضا‌های مجازی گفت: نگرانی‌های  والدین در رابطه با چالش مومو  بسیار شده است.

او با اشاره بهگفت: این چالش لینکی است که از طریق تماس تصویری یا صوتی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با کاربران برقرار می‌شود، پیشگیری از بروز آسیب‌های ناشی از چالش مومو آسان است و باید از پاسخ دادن به تماس‌های صوتی و تصویری ناشناس خودداری شود.

او افزود: برخی نوجوانان وجوانان به قصد مزاح تحت عنوان همین چالش با دوستان خود تماس می‌گیرند که در این صورت با شکایت شاکی، پلیس فتا ورود و با افراد مزاحم برخورد قاطع خواهد شد.

سرهنگ محمد پور تصریح کرد: توصیه می‌شود والدین دربستر فضای مجازی اقدام به همراهی فرزندانشان کنند و به انجام بازی‌های رایانه‌ای با فرزندان خود بپردازند تا از تطبیق این بازی‌ها با سبک زندگی اجتماعی و مذهبی خانواده مطمئن شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از ابزار‌های کنترلی در سایت پلیس فتا معرفی شده است تصریح کرد: از ابزار‌های کنترلی که در بستر فضای مجازی وجود دارد نهایت استفاده را ببرند واز ساعت ورود فرزندانشان به بستر اینترنت، قسمت‌های وب گردی و مدت زمان حضوش در هر یک از این برنامه‌ها در فضای سایبراطلاع یابند.

اوعنوان کرد: توصیه می‌شود والدین از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای ارتباطات فرزندانشان استفاده کنند، زیرا با استفاده از فیلتر شکن در شبکه‌های اجتماعی خارجی سایت‌ها و وب گاه‌هایی که توسط پلیس فتای مسدود شده باز می‌شود و در صورت عدم نظارت، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.