مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان فردوس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با آغاز طرح اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات، در شهرستان فردوس یک سایت نصب و راه اندازی شده که ۱۵ روستای این شهرستان را به شبکه متصل کرده است.

او افزود: از محل همین طرح ۴ سایت دیگر نیز در حال اجراست که با تامین تجهیزات این سایت‌ها ۱۰ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

بهی در خصوص توسعه شبکه تلفن همراه در سطح شهرستان فردوس تصریح کرد: در برنامه‌ای که به منظور برقراری توسعه همراه روستایی در حال اجراست، احداث ۲ سایت برای شهرستان فردوس در نظر گرفته شد که ۴ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین ارتقاء تکنولوژی سه سایت همراه در روستا‌های بیدسکان، حسین آباد و مهوید از نسل دو به نسل چهار در برنامه قرار دارد.

او عنوان کرد: جهت ارتقا کیفیت ارتباطات روستایی، در حال حاضر ۲۶.۵ کیلومتر فیبر نوری در مسیر باغستان به فتح آباد در حال اجراست که با اجرای آن و اتصال مراکز مخابراتی و سایت‌های همراه روستایی به فیبر نوری، تاثیر بالایی بر توسعه و کیفیت ارتباطات منطقه خواهد داشت.

بهی با اعلام اتصال صددر صدی مدارس شهرستان فردوس به شبکه ملی اطلاعات گفت: با هدف برقراری عدالت آموزشی و دسترسی دانش آموزان به آموزش آنلاین در کلیه مدارس، طرح هوشمندسازی مدارس توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد که در این طرح همه مدارس شهرستان فردوس به تعداد ۷۸ مدرسه، به صورت رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.