معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: رویکرد کشور‌های گردشگر پذیر در مواجه با پذیرش مسافر تغییر کرده و به‌جای تعطیلی تعامل مدارا و تشدید رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امروزه توصیه سازمان جهانی گردشگری و سازمان جهانی بهداشت، رعایت هر چه بیشتر اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی واحد آزمایش‌های پی سی آر از مسافران است و دیگر برنامه قرنطینه و بستن مسیر‌های تردد مردم و تعطیلی کسب‌وکار‌ها کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود.

او افزود: اگر بخواهیم برای همیشه و تا زمان از بین رفتن کرونا که هنوز مشخص نیست چه زمانی باشد، واحد‌های اقامتی و تأسیسات گردشگری را تعطیل کنیم به این امید که ویروس کرونا از بین برود و مجدد فعالیت را آغاز کنند امری نشدنی است و معیشت دست‌اندرکاران صنعت گردشگری دچار چالش خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی ادامه داد:هم‌چنین صدمات جبران‌ناپذیری به سرمایه‌های مالی و انسانی حوزه گردشگری وارد خواهد شداگر بخواهیم اقتصاد کشور را احیا کنیم قطعاً مسیر گردشگری راحت‌ترین مسیر و پیش‌ران توسعه در دوران پساکرونا خواهد بود.

بیدخوری بابیان این‌که حفظ سلامت مردم در اولویت ما نیز قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، بیشترین رعایت اصول بهداشتی بعد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در واحد‌های اقامتی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: پرواز‌های داخلی و خارجی دوباره از سر گرفته‌شده است و در حال حاضر پرواز‌های ایرانی به مقصد برخی از کشور‌های اروپایی خصوصاً آلمان ازجمله شهر‌های کلن و هامبورگ از مهرماه امسال انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.