مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: سه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال همزمان با هفته تربیت بدنی در این استان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گستره هر یک از زمین‌های چمن مصنوعی یکهزار و ۳۵۰ متر مربع است.

او  با بیان اینکه همزمان با هفته تربیت بدنی ۹ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری میرسد، گفت: نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به زیر ساخت‌های ورزشی روستاهای استان سبب شده در سال‌های اخیر شاهد جهش چشمگیر در ساخت و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی این حوزه در استان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: با بهره‌برداری از ۱۲ زمین چمن مصنوعی هفته تربیت بدنی امسال تعداد این زمین‌ها از ۱۲۸ مورد کنونی به ۱۴۰ مورد افزایش می‌یابد.

او  از تجهیز ۲۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان همزمان با هفته تربیت بدنی خبر داد و بیان کرد: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

کرد میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

او  اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی ۳۰۷ خانه ورزش روستایی و ۱۲۸ زمین چمن مصنوعی در سال ۹۸ رکوردار در کشور بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش‌از ۱۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در این استان وجود دارد که تمام تلاش این اداره‌کل در تکمیل و بهره‌برداری از آنهاست.

او  با اشاره به دستاوردهای حوزه ورزش گفت: سرانه ورزشی سیستان و بلوچستان از ۴۱ سانت در سال گذشته به ۵۳ سانتی متر رسیده که رشد قابل توجهی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار