جمشیدی دانا گفت:مجتمع ذخیره سازی گاز سراجه نقش مهمی در تامین گاز استان‌های قم، تهران و شمال شرق کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی جمشیدی دانا،مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران امروز در مراسم بهره برداری از طرح افزایش راندمان توربین‌های تاسیسات ذخیره سازی مجتمع ذخیره سازی گاز سراجه قم گفت:پارسال ظرفیت ذخیره سازی گاز این مجتمع حدود یک میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب بود که این میزان امسال با افزایش ۱۶/۸ درصدی به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب رسید.


او  اجرای طرح افزایش راندمان توربین‌های مجتمع ذخیره سازی گاز سراجه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این توربین‌ها با نصب سیستم خنک کن تبخیری، نقش موثری در افزایش میزان ذخیره سازی گاز در ماه‌های گرم سال داشته و دارد، زیرا در ماه‌های گرم سال، راندمان توربین‌ها برای ذخیره سازی کاهش می‌یابد.


 جمشیدی دانا گفت: با توجه به این که گرمای شدید و وجود ذرات گرد و خاک در اطراف این تاسیسات به توربین‌ها آسیب می‌رساند، نصب سیستم‌های خنک کن تبخیری مدیا، موجب افزایش عمر توربین‌ها و جلوگیری از تعمیرات سالانه، کاهش هزینه تعمیرات و کاهش مصرف سوخت نیز خواهد شد.


مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: مجتمع ذخیره سازی گاز سراجه نقش مهمی در تامین گاز استان‌های قم، تهران و استان‌های شمال شرق کشور دارد و به همین دلیل طرح مطالعه توسعه مجتمع ذخیره سازی گاز سراجه آغاز شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار