چرا در کشور‌های اروپایی، شاهدان صحنه جرم نسبت به جنایات در حال وقوع بی تفاوت هستند؟ + فیلم

موشن گرافیکی منتشر شده است که به بررسی علت بی تفاوتی شاهدان صحنه جرم نسبت به جنایات در حال وقوع پرداخته است.

جنایات در حال وقوعبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۸ نفر از شهروندان آبرومند و قانونمند محله کوئینز در سال ۱۹۶۴ میلادی، بیش از نیم ساعت قدم زدن یک قاتل را نظاره می‌کردند و  شاهد بودند که مرد قاتل چطور طی سه مرحله زنی را با چاقو زخمی کرد و وی را به قتل رساند. 

موشن گرافیک «سندروم جینوسی» به مناسبت به شهادت رسیدن یک آمر به معروف توسط اراذل و اوباش منتشر شده است.

این موشن گرافیک به بررسی علت بی تفاوتی شاهدان صحنه جرم نسبت به جنایتی که در حال وقوع است پرداخته که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

روز یکشنبه حوالی ساعت ۱۹ بود که  تعدادی از اراذل و اوباش هنگام پارک خودرو و خرید نان با خانمی برخورد کردند. پس از اعتراض خانم و ورود نانوا به ماجرا، درگیری بین آنها آغاز شد. اراذل با الفاظ رکیک و با صدای بلند به خانم فحاشی کردند و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم محل شدند.

در همین هنگام شهید محمد محمدی وارد صحنه شد و از اراذل درخواست کرد به درگیری خاتمه دهند. اما آن‌ها که در ابتدا دو سه نفر بودند به فحاشی ادامه دادند و با این بسیجی درگیر شدند و سایر دوستان خود را نیز مطلع کردند. در جریان این درگیری که در منطقه تهرانپارس روی داد، یکی از اراذل با چاقو به پهلوی محمد محمدی ضربه وارد کرد که به دلیل عمق زیاد ضربه و پاره شدن ریه و قلب، این بسیجی پس از دو روز، به شهادت رسید.

 


بیشتر بخوانید


 

 

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد بشیری
۲۰:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
عالی بود خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
T
۱۶:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
همه رو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
برای من پیش آمده که بین دعوای پدر و پسری خواستم میان جگری کنم و به پدره گفتم شما به بزرگی خودت ببخش و بیخیال شو و به پسره گفتم تو کوتاه بیا هر چی باشه پدرته . اما متاسفانه هر دو گفتند به تو ربطی نداره منم انگار یه سطل آب یخ ریختن رو سرم و خیط شدم . الان ۱۰ ساله که خونشون نرفتم . بخاطر همین هر جا دیگه دعوا ببینم اهمیت نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
اراذل و اوباش رو باید در یک مکان به یک تیر برقی چیزی بنندند و به مدت یک روز هر کس خواست بره یه فص کتکشون بزنه و روی کله شون یه کیسه بکشن که هیچی نبینه کی داره کتکشون میزنه.یعنی آخر شب در بیاد از اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
یکی از آشناهای قدیمی میگفت قبلاها اراذل و اوباش رو اگر میگرفتن میبردن لباساش رو در میاوردن توی بیابون این قدر میزدند که راه برگشتش رو گم کنه، ولی الان نظارت و برخورد با اراذل و اوباش خیلی ضعیف شده
Canada
علی
۱۴:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
اعدام دسته جمعی باید کرد این لات ها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
ما خوبیم،همه با تفاوت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
قاتل که حکمش مشخصه ...شاید بهتر باشه برای همراهانش هم حکم سنگینی بریده بشه تا برای دیگران درس عبرت بشه و بدانند در صحنه های مشابه باید مانع از خطای دوشتانشان شوند .... البته باید بررسی بشه که شاید مثلا یکی از همراهان این قاتل سعی کرده مانع بشه و بیخود نباید مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
به نظرم برخی قوانین جزایی بازدارنده نیستند.