فرماندار شهرستان سرعین گفت: کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن حسن پور، فرماندار شهرستان سرعین دردیدار با مدیر کل دامپزشکی استان با ابراز رضایت از احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان گفت: وجود چنین کشتارگاهی به عنوان زیرساختی مهم در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای منطقه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همت و تلاش دامپزشکی و تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت در شهرستان احداث می‌شود.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد در صورت خرید و تکمیل تجهیزات، این کشتارگاه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان بیله سوار با اشاره به گردشگری و توریستی بودن شهرستان عملکرد دامپزشکی را از حیث تأمین دام و فرآورده‌های خام دامی سالم برای منطقه مهم عنوان و بر ضرورت همکاری بین بخشی در پیشبرد فعالیت‌های دامپزشکی در منطقه تأکید کرد.

حسن پور افزود: به جهت ظرفیت بالای شهرستان در تولید دام و فرآورده‌های خام دامی سالم، گردشگری به پشتوانه دامپروری اهمیت پیدا کرده و به نوعی می‌توان گفت بحث گردشگری به دامپروری منطقه وابسته است.

او با بیان اینکه برای تأمین منافع مردم، افزایش بهداشت عمومی و امنیت غذایی جامعه هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم تصریح کرد: فرمانداری در خدمت دامپزشکی است و انتظار است دامپزشکی نیز همچون گذشته تمامی حوزه سلامت و امنیت مواد غذایی مخصوصاً در این شهر توریستی را با دقت و حساسیت بیشتری کنترل و رصد نماید.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این دیدار به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در حوزه مبارزه با بیماری‌های مشترک اشاره کرد و با یادآوری اینکه همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است افزود: اساساً حوزه فعالیت دامپزشکی در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسترسازی شده است.

بهلول تکلوی افزود: اگر این بیماری‌ها در حوزه دام و طیور پیشگیری و کنترل نشود شیوع آن‌ها در جمعیت انسانی ظهور و بروز خواهد کرد.

او با اشاره به رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور‌های روسیه و قزاقستان همزمان با شیوع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان احتمال شیوع این بیماری در استان بسیار بالاست افزود: در این راستا ضمن هشدار جدی بر صاحبان مزارع پرورش طیور، فعالان صنعت طیور و روستائیان و پرورش دهندگان طیور بومی و سنتی در جهت رعایت کامل مقررات بهداشتی، امنیت زیستی ضرورت دارد با همکاری بین بخشی آمادگی کامل خود را برای مقابله با این بیماری حفظ نمائیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه با توجه به وسعت استان اردبیل و تعدد و حجم کاری حوزه دامپزشکی در عرصه عملیات به مشکلات و چالش‌های پیش روی دامپزشکی پرداخت و کمبود اعتبارات را مهمترین دغدغه فعلی دامپزشکی عنوان کرد و افزود: علیرغم این مشکلات با تلاش و فعالیت مضاعف و شبانه روزی همکاران سعی بر این بوده است که خدمات دامپزشکی تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.