ستارگانی که با حضور خود باعث قهرمانی تیم جدیدشان شدند

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برخی خرید‌ها بوده اند که به قهرمانی تیم جدید خود در لیگ قهرمانان اروپا کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خرید‌های بزرگی بوده اند که به قهرمانی تیم جدید خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های اول حضور خود کمک کرده اند.

به پنج مورد از مهمترین خرید‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. زین الدین زیدان - ۲۰۰۲ رئال مادرید؛ سرمربی فعلی رئال مادرید در اولین فصل حضور خود در رئال مادرید موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. زیدان در بازی فینال با ضربه والی شگفت انگیز خود نقش اصلی قهرمانی رئال در مسابقات آن فصل بود.

۲. ژابی آلونسو - ۲۰۰۵ لیورپول؛ هافبک اسپانیایی کلید پیروزی معجزه آسای لیورپول برابر میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، آلونسو با مبلغ ۱۴ میلیون یورو از رئال سوسیه داد به لیورپول پیوست و گل تساوی را در بازی فینال به ثمر رساند.

۳. خوان ماتا - ۲۰۱۲ چلسی؛ با ورود به استنفورد بریج در سال ۲۰۱۱ بخشی از تیم متشکل چهره‌هایی مانند، جان تری، فرانک لمپارد، اشلی کول و دیدیه دروگبا را تشکیل داد. ماتا در اولین فصل حضور در چلسی بازیکن بسیار تاثیر گذازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم بود و پاس گل تساوی دیدیه دروگبا مقابل بایرن مونیخ را در فینال داد.

۴. گرت بیل - رئال مادرید ۲۰۱۴؛ وقتی بیل با ۹۱ میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست. رئالی‌ها هنوز منتظر دهمین قهرمانی خودشان در لیگ قهرمانان اروپا بودند، برای این بازیکن فقط یک سال طول کشید تا در فینال لیگ قهرمانان اروپا گل برتری رئال مادرید را در فینال مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند و رئالی هارا در سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان همراهی کند.

۵. ویرجیل فن دایک - لیورپول ۲۰۱۸؛ مدافع هلندی در ژانویه ۲۰۱۸ با ۸۵ میلیون یورو به لیورپول پیوست و گران‌ترین مدافع تاریخ نام گرفت. فن دایک تیم یورگن کلوپ را متحول ساخت. آن‌ها با وجود باخت در فینال کیف مقابل رئال مادرید موفق شدند سال بعد با شکست تاتنهام به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نام بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار