ناتو اعلام کرده که در نظر دارد تا در راستای مقابله با فعالیت‌های روسیه و چین، اقدام به افتتاح پایگاه فضایی در آلمان کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در اظهارات روز چهارشنبه خود اعلام کرد که این سازمان قصد دارد تا یک مرکز فضایی جدید در آلمان تاسیس کند.

وی در حاشیه نشست مجازی وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، گفت که انتظار دارد احداث یک مرکز فضایی در «رامشتاین» آلمان در دستور کار وزیران قرار بگیرد.

استولتنبرگ مدعی شد: «هدف ناتو نظامی کردن فضا نیست، بلکه افزایش آگاهی ناتو و توانایی آن در مقابله با چالش‌های موجود در فضا است».

وی در ادامه افزود: «ناتو به سازگار کردن سیاست خود در همه حوزه‌ها از جمله در فضا که هر ساله پرازدحام‌تر و رقابتی‌تر می‌شود ادامه می‌دهد. برخی کشورها، از جمله روسیه و چین در حال توسعه سیستم‌هایی هستند که می‌تواند ماهواره‌ها را غیرفعال یا ساقط کند. این یک نقطه کانونی برای پشتیبانی از ماموریت‌های ناتو با ارتباطات و تصاویر ماهواره ای، به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد تهدیدات احتمالی ماهواره‌ها و هماهنگی فعالیت‌های ما در این حوزه مهم است».

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چندی اقدامات نظامی ناتو را عاملی برای افزایش تنش‌ها در منطقه خواند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه این را هم گفت که رقابت تسلیحاتی در فضا آثار منفی و مخربی بر امنیت و ثبات راهبردی در منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخ
آخرین اخبار