یک عضو شورای عالی سیاسی یمن از پشت پرده عادی سازی روابط و طرح اسرائیل برای جاسوسی از ایران سخن گفت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی اعلام کرد اسرائیلی‌ها به دنبال آن هستند تا با عادی سازی روابط با حاکمان عربی، از ایران جاسوسی کنند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: در هرگونه مواجه احتمالی با رژیم صهیونیستی در کنار برادران فلسطینی و لبنانی مان خواهیم ایستاد. اسرائیل به دنبال آن است تا از طریق عادی سازی روابط با حاکمان عرب از ایران جاسوسی کند و وارد تنگه هرمز شود. اسرائیل برای عادی سازی رابطه با منصور هادی تلاش نخواهد کرد.

او همچنین با اشاره به مسأله تبادل اسرا گفت: نسبت به روند تبادل اسرا با دشمن رضایتمندی وجود ندارد؛ چرا که توقع بر آن بود تمامی اسرای یمنی در زندان‌های آل سعود آزاد شوند؛ اما دشمن در این مسیر کارشکنی کرد.

محمد علی الحوثی در ادامه تأکید کرد: دشمنی اقتصادی علیه ملت یمن در کنار جنگ نظامی در جریان است؛ اما تا این لحظه توانسته ایم بر تمامی مشکلات از جمله مشکلات مالی غلبه کنیم.

او همچنین گفت: اسرای بسیاری چه از عربستان و چه از دیگر ملیت‌ها در اختیار ماست و انتظار داریم تا در عملیات‌های بعدی تبادل اسرا و آزادی برادران اسیر فلسطینی هم تضمین شود.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین اعلام کرد: طرح‌هایی را هم در همین راستا برای آزادی اسرای فلسطینی در مقابل تحویل اسرای سعودی به ریاض مطرح کردیم. در جریان روند آزادی اسرا انتظار آن را داشتیم که این عملیات با شکست مواجه شود؛ چراکه طرف‌های درگیر با یمن نسبت به این پرونده به اندازه کافی توجه نمی‌کردند.

او همچنین در پایان تصریح کرد:‌آمریکایی‌ها قصد داشتند تا آزادی اسرایشان را از یمن به تعویق بیندازند؛ اما اکنون بخاطر اهداف انتخاباتی ترامپ بار دیگر این موضوع را پیش کشیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار