مصطفی صفرخانی رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران دوچرخه و موتور سيکلت در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تقاضا برای خرید دوچرخه در بین افراد گفت: به طور میانگین در حال حاضر تعداد متقاضیان و مصرف کنندگان دوچرخه به نسبت سالهای قبل بیشتر شده است.
او در رابطه با اینکه چرا تولید دوچرخه در سطح کشور کاهش یافته است، بیان کرد: اکنون بیشتر مسئولان به جای آنکه تولیدات داخلی را حمایت کنند چشم امیدشان را به واردات دوخت اند.
در این رابطه علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان در حوزه تولید دوچرخه میتوانند امید داشته باشند که در آیندهای نه چندان مورد حمایت قرار بگیرند یا خیر تصریح کرد: قول میدهیم که به منظور ارتقا سطح تولید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و تسهیلات لازم را به آنها بدهیم.
بیشتر بخوانید
همچنین یکی از فروشندگان دوچرخه در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان دوچرخه موجود در بازار که تولید داخل هستند، اظهار کرد: اکنون حدود ۹۵ درصد از دوچرخههایی که در کشور وجود دارند خارجی هستند، متاسفانه این امر سبب شده تا قیمت دوچرخهها روز به روز افزایش یابد.
در این رابطه یکی از تولیدکنندگان دوچرخه نیز گفت: طی سالهای گذشته قرار بود دوچرخه سازی قوچان چیزی بالغ بر ۳۰۰ هزار دوچرخه در سال تولید کند اما نه تنها این امر صورت نگرفت بلکه به دلیل عدم حمایت لازم، کارگران زیادی هم تعدیل شدند.
انتهای پیام/
دوچرخه های خارجی بازار اکثرا الیاژ الومینیوم هستند نه آهن.
ضمن اینکه دوچرخه های مطرح و گران جنس بدنه از کربن میباشد...
کسی که نمیتونه تولید کنه رقابت کنه نباید تولید کنه مثل ایرانخودرو و سایپا...
حق قانونی مردم این هست که از تکنولوژی روز استفاده وکنن.
چرا گمرگ و حذف نمیکنید