سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره حمایت مالی امارات از پروژه‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخلیج الجدید، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا - خاورمیانه امروز پنجشنبه درباره برنامه‌های مشترک امارات و اسرائیل برای ایجاد صندوق سرمایه گذاری که افزایش ایست بازرسی‌های نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را ممکن می‌سازد به شدت ابراز نگرانی کرد.

بر اساس اعلام این پایگاه، این سازمان حقوق بشری که مقر آن در ژنو می‌باشد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات باید از هرگونه معامله با رژیم صهیونیستی که در جنایت‌های غیر بشری علیه فلسطینیان دشت دارد و یا این رژیم را برای انجام جنایت‌های بیشتر تشویق می‌کند، خودداری کند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که تامین بودجه مالی پروژه موسوم به مدرن سازی در اراضی اشغالی در پنهان کردن اهداف این رژیم و اثرات منفی آن بر فلسطینی‌ها سهم سهم بسزایی داشته و حمایت از آن به معنای تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
گفتنی است سه شنبه هفته جاری «آدم بونر» مدیر اجرایی سازمان آمریکایی همکاری مالی در حاشیه مراسم امضای توافقنامه‌ها میان ابوظبی و تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی، از ایجاد صندوقی موسوم به توسعه با مشارکت امارات و اسرائیل جهت سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف خبر داد که مقر آن بیت المقدس انتخاب شده است.

بنابر اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه، از جمله اولویت‌های این صندوق، توسعه و مدرن‌سازی ایست بازرسی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.

در گزارش این سازمان امده است در حال حاضر بیش از ۷۰۰ ایست بازرسی صهیونیست‌ها در سراسر کرانه باختری وجود دارد و تنها در سپتامبر گذشته، ۳۰۰ ایست بازرسی جدید در این مناطق ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار