رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات موجود بر ضد دانش آموزان، معلمان حتما تمام فعالیت درسی خود را در شبکه شاد اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: متاسفانه با وجود شبکه شاد، برخی از معلمان برای آموزش دانش آموزان به دلایلی مثل کندی سرعت، محدود بودن امکانات و ... از این شبکه استفاده نمی‌کنند و پیام رسان های خارجی مثل تلگرام و  واتس اپ را پیشنهاد کرده و یا در کنار آموزش در شبکه شاد از پیام رسان های خارجی نیز استفاده می‌کنند و ارسال و دریافت تمرین و آموزش بیشتر را در سایر پیام رسان ها انجام می‌دهند.

او افزود: با توجه به اینکه استفاده از پیام رسان های فیلتر شده نیاز به استفاده از نرم‌افزار‌های عبور از فیلترینگ دارد، به معلمان و مدیران مدارس توصیه می‌شود از الزام والدین و دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی آموزشی تحت شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده و خارجی پرهیز کنند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: استفاده از پیام رسان های شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلتر شده به دلیل اینکه برای دسترسی، نیاز به نصب فیلترشکن دارد و این امر دسترسی دانش آموزان به هر گونه محتوا را امکان‌پذیر می‌سازد، خطرناک است که می‌تواند باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان شود.

او با بیان اینکه امکان ارتباط گیری مجرمان سایبری در پیام رسان های خارجی با دانش آموزان وجود دارد، گفت: ورود و حضور دانش آموزان در پیام رسان های خارجی و عضویت در گروه‌های مختلف می‌تواند آسیب‌های محتوایی برای دانش آموزان داشته و آنان را در دام مجرمان سایبری و یا اخاذان و زورگیران سایبری گرفتار کند.

رئیس پلیس فتا کرمان با اشاره به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آن‌ها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی، افزود: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آن‌ها دور از انتظار نیست.

سرهنگ یادگار نژاد دسترسی به محتوای غیر اخلاقی و نامناسب را از دیگر تهدیدات و آسیب‌های پیام رسان های خارجی عنوان کرد که نباید نادیده گرفته شود.

این مقام مسئول توصیه کرد: معلمان تحت هیچ شرایطی با توجه به تهدیدات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فلیتر شده نه تنها در این پیام رسان ها آموزشی برای دانش آموزان ارائه ندهند؛ بلکه حتی این دست پیام رسان ها را به دانش آموزان توصیه نکنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار