معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح‌های نیمه تمام ورزشی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: اعتبار مورد نیاز برای این کار با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزیر ورزش و جوانان و استاندار پیش‌بینی و تامین می‌شود.

تقی زاده تهیه برش شهرستانی نیاز‌های حوزه ورزش و جوانان استان را ضروری دانست و اضافه کرد: پیگیری لازم برای تامین تجهیزات خانه جوان شهرکرد و پیگیری به‌منظور رفع کمبود‌های شهرستان‌های این استان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او توجه به اشتغال‌های خانگی در حوزه جوانان را ضروری اعلام و تصریح کرد: وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال خانگی در حوزه جوانان و تحول این بخش همکاری و مشارکت می‌کنند.

تقی زاده تکمیل خوابگاه ورزشکاران چهارمحال و بختیاری را جزو دستور کار و برنامه‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: در صورت واگذاری محوطه اطراف خانه جوان شهرکرد به اداره‌کل ورزش و جوانان، این وزارتخانه منابع مالی و هزینه لازم برای احداث پارک جوانان را در مرکز این استان اختصاص می‌دهد.

او با ابراز رضایت از عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه بر منابع، تجهیزات و امکانات محدود این استان، اما اقدامات قابل توجهی انجام شده که رضایت‌بخش است.

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شیوع ویروس کرونا حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال به ۵۲۰ باشگاه ورزشی این استان خسارت وارد کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون چهار هزار شغل مرتبط با ورزش به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این استان تعطیل شد.

کریمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه ۲۸ زیرساخت‌های ورزشی و جایگاه سیزدهم در قهرمانی‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

او به ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: احداث ۳۲۰ خانه ورزش روستایی و صدور مجوز برای فعالان حوزه رفتینگ از اقدامات ورزش و جوانان استان در دولت تدبیر و امید به‌شمار می‌رود.

کریمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از دو هزار و ۳۴۸ مورد بازرسی از باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در چهارمحال و بختیاری انجام و ۳۶ باشگاه متخلف پلمب شده است.

او افزود: هم‌اینک ۵۲۰ باشگاه ورزشی و ۱۶۰ مکان ورزشی زیرمجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار