قنبری گفت: رابطه فرازناشویی یکی از علل سست شدن بنیان خانواده و در نهایت نابودی آن محسوب می‌شود.

مهرنوش قنبری کارشناس ارشد روانشناسی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همانطور که می‌دانیم در زمان عقد زوجین، در دفتر ثبت عقد به وظیفه طرفین در رفع نیاز‌های عاطفی و جنسی تاکید شده است و زن و مرد آن را امضا می‌کنند که به آن پایبند خواهند بود.

او افزود: در واقع در روز عقد طرفین به یکدیگر تعهد اخلاقی می‌دهند که با تنها فردی که تا پایان عمر رابطه جنسی و عاطفی خواهند داشت، همسر شرعی و قانونی خود است.

قنبری بیان داشت: زمانیکه فرد در دوران زندگی با همسر خود یک ارتباط دیگر را آغاز کند، فرد وارد روابط فرا زناشویی یا به عبارتی دیگر رابطه موازی و خیانت گذاشته که در واقع خیانت به تعهدی است که در زمان جاری شدن عقد، زوجین به یکدیگر می‌دهند که تا پایان زندگی فقط یک شریک جنسی و عاطفی داشته باشند.

کارشناس ارشد روانشناسی در اهواز اظهار کرد: بنابراین رابطه موازی، خیانت و فرازناشویی همه به معنی ارتباط گرفتن با یک فرد یا چندین فرد خارج از حوزه خانواده و همسر قانونی اول است، ولی مرد اقدام به عقد شرعی زن دوم کند، به عنوان همسر دوم تلقی می‌شود و وجهه قانونی دارد.

به گفته قنبری، خیانت در زندگی مشترک می‌تواند حتی در ارسال پیام کوتاه و در فضای مجازی و نه صرفا ارتباط حضوری، تبادل احساسات و برقراری رابطه عاطفی و در نهایت برقراری رابطه جنسی باشد، ضمن اینکه خیانت در اقتصاد و درآمد خانواده نیز محسوب می‌شود، چراکه وقتی مرد مقداری از درآمد خود را برای شخص دوم هزینه می‌کند، در اصل به اقتصاد خانواده اصلی خود خیانت کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.