یک نظامی استرالیایی به دلیل کمبود جا در بالگرد یک افغان بازداشت شده را به ضرب گلوله کشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا که در سال ۲۰۱۲، همراه با نظامیان استرالیایی در افغانستان حضور داشت، گفت یک نظامی استرالیایی به دلیل کمبود جا در بالگرد یک افغان بازداشت شده را به ضرب گلوله کشت. 

شبکه ای. بی. سی نیوز با اعلام این خبر افزود: یک سرباز آمریکایی که در این عملیات شرکت داشته، گفته است بعد از پایان یک عملیات مشترک و بازداشت ۷ تن از اعضای طالبان که مسئولیت انتقال بازداشتی‌ها را نظامیان استرالیایی بر عهده داشتند از نیرو‌های هوایی آمریکا برای انتقال شان کمک خواسته شد، اما خلبان بالگرد گفته بود که جا برای انتقال هر ۷ نفر بازداشتی وجود ندارد.

به گفته این سرباز آمریکایی، سرباز استرالیایی بعد از شنیدن این مطلب یکی از افغان‌های دست بسته را با خود به کناری می‌کشد و سپس صدای گلوله شنیده می‌شود و پس از آن نظامی استرالیایی به خلبان اطلاع می‌دهد؛ حالا شش تن هستند و می‌تواند پرواز کند.

او همچنین گفت گروهی از نظامیان ویژه استرالیایی در جریان عملیات‌ها، از روی عمد و بدون دلیل افغان‌ها را می‌کشتند. این سرباز از صحنه دیگری، در عملیاتی متفاوت از قساوت یک سرباز استرالیایی دیگر یاد می‌کند که در جریان یک عملیات، زمانی که هلی‌کوپتر نیرو‌های ویژه به زمین نشست، سرباز استرالیایی یک فرد افغان را که دورتر نشسته و جرمش فقط تماشای فرود آمدن هواپیما بود، با شلیک چند گلوله به سینه‌اش کشت.

دولت افغانستان اعلام کرده است از انتشار این گزارش‌ها آگاه هست و موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
چه دولت با اقتداری
حتما پیگیری کن
آخرین اخبار