خبرگزاری دولتی استرالیا در گزارشی فاش کرد که نظامیان استرالیایی یک اسیر افغان را به دلیل آنکه بالگرد ظرفیت انتقال بیشتر از شش نفر را نداشته با ضرب گلوله به قتل رسانده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نظامیان استرالیایی در افغانستان همواره مرتکب جنایات جنگی متعددی شده‌اند. به تازگی در گزارشی از جنایات این نظامیان فاش شده است که آنها یکی از اسرای دست بسته افغان را به دلیل کمبود جا در بالگرد کشته‌اند.

شبکه ای. بی. سی نیوز با اعلام این خبر افزود: یک سرباز آمریکایی گفته است بعد از پایان یک عملیات مشترک و بازداشت ۷ تن از اعضای طالبان که مسئولیت انتقال بازداشتی‌ها را نظامیان استرالیایی بر عهده داشتند، از نیرو‌های هوایی آمریکا برای انتقال‌شان کمک خواسته شد، اما خلبان بالگرد گفته بود که جا برای انتقال تمامی ۷ نفر بازداشتی وجود ندارد.

به گفته این سرباز آمریکایی، سرباز استرالیایی بعد از شنیدن این مطلب یکی از افغان‌های دست بسته را با خود به کناری می‌کشد و سپس صدای گلوله شنیده می‌شود و پس از آن نظامی استرالیایی به خلبان اطلاع می‌دهد حالا شش نفر هستند و می‌تواند پرواز کند.

این خبرگزاری همچنین درباره قساوت نظامیان استرالیایی خاطرنشان کرد که در جریان یک عملیات، زمانی که بالگرد نیروهای ویژه به زمین نشسته، نظامیان استرالیایی یک فرد افغان را که در دورتر نشسته بود و فرود آمدن آنها را تماشا می‌کرد، با شکلیک به سینه‌اش کشته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار