سرهنگ علیمحمدی گفت: شورای معتمد پلیس یار و یاور پلیس در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا نقش موثری را ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ مهرداد علیمحمدی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در نشست معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان استان گفت: امروزه در شرایطی هستیم که آسیب‌های اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های نظام بوده و بایستی با این مسئله مقابله کرد و اقدامات فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شده صورت پذیرد.

او با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین و ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه است، اظهار کرد: مشارکت شهروندان و ایجاد شورا‌های معتمدین پلیس نقش بسزایی در کاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارد که در صورت عدم رسیدگی به موقع، تبدیل به بحران‌هایی همه گیر خواهند شد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام بر ضرورت همراهی و مشارکت ریش سفیدان، معتمدین، مردم و آحاد مسئولان در ثبات و ارتقای امنیت اجتماعی تاکید کرد و افزود: هر چه مشارکت مردم و نهاد‌های مدنی بیشتر باشد شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

علیمحمدی بیان کرد: برای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه باید کار فرهنگی کرد و انجام این اقدامات منوط به همکاری دستگاه‌های متولی این امر خواهد بود.

او همچنین از آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه اصلی پلیس در جامعه یاد کرد و ادامه داد:سلامت اجتماعی در گرو فرهنگ سازی و آموزش همگانی است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.