یک شرکت دانش بنیان سالانه بیش از ۲۰ هزار تن محصولات پلیمری تولید کرده و علاوه بر آن به معنای واقعی ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرده است.

سعید زکایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حوزه فعالیت خود اظهار کرد: شرکت ما به عنوان اولین شرکت تأیید شده دانش بنیان کشور در حوزه تولید انواع ترکیبات پیشرفته پلیمری برای صنایع مختلف از جمله قطعات پلاستیکی خودرو، لوازم خانگی، بسته بندی، صنعت الکترونیک و غیره فعالیت می کند.

او درباره متخصصان شرکت گفت: این شرکت با حضور اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور، زیست بوم ارزشمند تبدیل دانش به محصول و فناوری ایجاد کرده است که انجام تحقیقات پایه در دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه ها، تأسیس اولین مرکز نوآوری بخش خصوصی در صنعت پلیمر وراه اندازی ۲ کارخانه بزرگ تولید کننده محصولات پلیمری با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار تن در سال بخشی از این زیست بوم توسعه فناوری مجموعه بوده و به معنای واقعی ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرده است.

زکایی درباره کاربرد مواد پلیمری بیان کرد: همواره جنس مواد پلیمری در بسیاری از حوزه ها مانند پلاستیک دغدغه مصرف کنندگان بوده و مواردی با خواص ویژه باعث تولید محصولات با کاربرد‌های متنوع، استحکام بالا، سبک سازی و بهبود ظاهر محصولات می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: قرار گرفتن در لیست مورد تأیید شرکت های بزرگ بین المللی خودروساز از جمله شرکت Renault و Valeo فرانسه و همچنین تأمین حجم بزرگی از نیاز صنعت کشور و جلوگیری از واردات این محصولات و خروج میلیون ها دلار ارز از دستاورد‌های بزرگ این مجموعه دانش بنیان است.

دریافت معتبرترین تأییدیه محصولات دوست دار محیط زیست در جهان

او درباره یکی دیگر از محصولات شرکت  اظهار کرد: محیط زیست و دغدغه های توسعه پایدار که در حوزه پلاستیک ها در جهان مطرح است یکی از اصول ارزش های این شرکت بوده و در همین راستا تحقیقات گسترده ای از حدود ۱۰ سال پیش شروع  و در سال گذشته به تولید انبوه رسید. دریافت معتبرترین تأییدیه محصولات دوست دار محیط زیست در جهان، برای اولین بار در کشور برای این خانواده از محصولات یکی از دستاورد‌های اخیر این شرکت است.

زکایی درباره صادرات محصولات گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی و صادرات محصولات این شرکت به کشور‌های مختلف جهان از جمله ترکیه، اسپانیا، ازبکستان، گرجستان و غیره  از دستاورد‌های ارزشمند این مجموعه برای کشور به شمار می رود.

او درباره چالش های شرکت اظهار کرد: این مجموعه مشابه بسیاری از شرکت ها از اتفاقات اقتصادی و سیاسی کشور متأثر شده است اما یکی از مشکلات جدی، نبود سیاست گذاری بلند مدت در حمایت از تولید و صادرات است. در برهه ای از زمان، دلار را ارزان نگه می دارند و صادرات غیر اقتصادی است و در برهه ای، کنترل ارز از دست می رود و تغییرات شدید، ناپایداری تولید و برنامه ریزی را به همراه دارد.

مدیرعامل این شرکت بیان کرد: شرکت ما، برنامه توسعه واحد فناوری و نوآوری را در سال جاری دارد و از همه متخصصان و صاحب نظران در صنعت پلیمر دعوت می کند با این مجموعه برای توسعه محصولات و کسب و کار‌های جدید با مشارکت خودشان، همکاری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار