حجتالاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتوگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبر اهدای خودرو دنا پلاس مجلس توسط یکی از نمایندگان به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: خودروی دنا پلاسی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته جزو اموال مجلس شورای اسلامی بوده و سند آن به نام نمایندگان نیست که بخواهند آن را به فرد یا نهادی ببخشند.
وی افزود: از آقای کوچکی نژاد تقاضا داریم تا سند خودروی دنا پلاس را منتشر کند تا مشخص شود وی چگونه خودروی مجلس را بذل و بخشش کردهاند، البته شاید وی یک دنا پلاس دیگر به نام خود دارد که آن را به مدرسه سازان بخشیده است.
حجتالاسلام سلیمی تصریح کرد: هیچ نمایندهای حق ندارد خودروی متعلق به مجلس را به غیر واگذار کرده و یا آن را ببخشد. بنده به این نماینده پیشنهاد میکنم که خانه یا ماشین خود را برای مدرسه سازی اهدا کند به عنوان مثال مگر میشود اتوبوس یا مترو که جز اموال دولت است را به کسی بخشید؟
عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: از نمایندگان تقاضا دارم کمی دقت عمل بیشتری به خرج دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا جبار کوچکینژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خودروی دناپلاس خود را که چند روز پیش جهت سرکشی به حوزه انتخابیه از مجلس تحویل گرفته بود، برای ساخت مدرسه در یکی از نقاط محروم اهدا کرد.
بنابر این گزارش مقرر شده تا مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان خودروی فوق را به فروش رسانده و عواید حاصل از آن را برای جانمایی و احداث یک مدرسه در روستای پاربیجار استان گیلان هزینه کنند.
جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعطای خودروی دناپلاس خود به سازمان نوسازی مدارس توضیح داد: این خودرو بر اساس بند ۱ تعهدنامه ایرانخودرو، انتقال سند رسمی حداکثر یک سال بعد امکان دارد.
وی ادامه داد: این خودرو را به سازمان نوسازی مدارس واگذار کردیم تا خیریهها پول این خودرو را دریافت کنند. سپس با یک سند عادی یا قولنامه، واگذاری صورت بگیرد تا سند رسمی انتقال یابد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: معترضان به این موضوع شاید خودشان حاضر به انجام چنین کاری نباشند و میتوان آن را نوعی حسادت دانست.
کوچکی نژاد با یادآوری اینکه در تعهدنامه خودرو نوشته شده سند قطعی آن حداکثر پس از یک سال انتقال مییابد، بیان کرد: خودرو فعلاً در اختیار سازمان نوسازی است. بسیاری از جابهجاییهای اموال با یک سند عادی انجام میشود تا بعد به نحو قطعی رخ دهد.
وی تأکید کرد: مجلس تاکنون هیچ قانونی ابلاغ نکرده است که این انتقال ایراد دارد. من برای کسانی که از موضوع خبر ندارند و چنین اظهارنظرهایی میکنند، متأسفم.
انتهای پیام/
خواهش میکنیم از ارث پدرت بذل و بخشش کن نه از بیت المال
دمت گرم آقای کوچکی زاده.
من هم نسبت پول کار خیر می کنم
کاش بقیه نمایندگانی که این ماشینهارادریافت کردننداون ماشین رابفروشندوپولش رابه مردن بدهند
مگراموال مجلس مال مردم نیست که بعضی ها می گویندنبایدماشین رابفروشی
الان میگن دنا پلاس جز اموال مجلسه و نمیتونید ببخشید...
من که نفهمیدم چی شد!!!
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان،نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز افزایش مقدار واردات کالای همراه ملوان تحت عنوان ته لنجی از ۱۵ به ۳۰ وانت در این بندر جنوبی استان خوزستان صادر شد
بعد از چهل سال تازه چراغ امید این ملت ، اولاً بیاری خدا ،و بابه روی کار آمدن شما و آقای رئیسی ، دارد سوسو می کند . لطفا نزاریید .هرکسی به رای خود وبرای خود نمایی ، اموال این ملت را هدر دهند . وبا بیت المال برای خود تبلیغ کنند وآن را بحساب انسان دوستی و......به خورد مردم دهند .دیگر مردم ما همه چیز را می فهمند .
فقط حقوق میگیرن
فقط حقوق میگیرن
حاتم طایی شدن آسان بود
اولا هزینه سربار اجاره یا تملیک به کشور در هر سال و هر دوره تحمیل نشود.
دوم امنیت این ساختمان به علت وجود در فرمانداری یا استانداری بالا می رود.
سوم هزینه جابجایی و حضور نماینده در این مراکز و جلسات پایین می آید.
چهارم نظارت مجلس بر تحرکات دولتی یا شخصی فرمانداران استانداران دهداران یا شهرداران بالا می رود
پنجم مردم قادر خواهند بود مشکلات را در زمان کوتاهتری به علت تجمیع این مجموعه ها و سرعت پیگیری ها به نتیجه مناسب برسانند.
ششم هزینه های هر ساله مرتبط به شدت در سایر بخش ها هم پایین می آید به علت اینکه هر جلسه در هر ساختار دولتی با نمایندگان باشد نیازمند تحرک و تردد در شهر است و به علت تجمیع مشکلات آلودگی هوا و ترافیک و مشابه آن نیز کمی کمتر می شود
هفتم به علت وجود ساختمان ثابت داستان هر دوره نمایندگان کجا بروند تمام می شود و این جریان سازی و حاشیه بازی در کشور تمام می شود.
باقی پیشنهادات به عموم هموطنان مربوط می شود
البته اگر رسانه های انقلابی دلسوزانه و مجدانه پیگیر این موارد بشوند تا به نتیجه درست برسد و حواشی آن به صفر نزدیک و کارهای واقعی تر در زمان کوتاهتری انجام شوند
به این شکل اولا هزینه هر دوره یک خودرو به کشور و بیت المال تحمیل نمی شود.
دوم مردم و مسئولان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می دانند این مدل خودرو خاص متعلق به نمایندگان است.
سوم هرگونه تخلف و مشکلی برای این خودرو ها پیش بیاید به راحتی قابل شناسایی و رهگیری و کمک رسانی است .
چهارم با داشتن راننده های مناسب (با رعایت پروتکل ها امنیتی و اطلاعاتی) هزینه حفاظت و مقادیر دیگر حل خواهد شد.
پنجم هرگونه تخلف احتمالی از جمله قاچاق یا پولشویی یا انتقال اسناد ومدارک دولتی یا مجلس یا موارد دیگر با اینگونه خودروها به حداقل خواهد رسید
ششم به لحاظ امنیتی با نصب سیستم های ردیابی سری می شود نقطه حضور یا محل این خودرو ها را به راحتی ردیابی کرد
هفتم این داستان هر چند ساله رسانه ای برخی برای تنش و تشنج بر علیه مجلس صفر می شود.
باقی پیشنهادات با مردم و نه مسئولان یا رسانه های خاص مشکوک الحال
خرج که از کیسه ی مهمان بود
حاتم طایی شدن چه آسان بود
یک توصیه به خیرین واقعی:
اگر پول مازاد دارید وقف امور خیریه بکنید و برای خودتان آخرت را بخرید . و اگر بنا باشد هزینه ها از جیب این و اون باشه و به اسم شما تمام بشه . اینکار را نکنید چون اسم اون خیر واقعی را هم خراب میکنید و این امر پسندیده را ، نقشش رو در جامعه کم رنگ و به ضد ارزش تبدیل نکنید. یا حق