آیین افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن اهدایی سازمان جهانی بهداشت و بخش ICU بیمارستان شهدای قم امروز با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن  ۳ بعدی اهدایی سازمان جهانی بهداشت و بخش ICU مرکز آموزشی درمانی شهدای قم روز شنبه با حضور  سرمست ،استاندار قم و  امیرآبادی فراهانی،  نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین  با اشاره به ورود سه دستگاه سی تی اسکن به استان در هفت ماه گذشته،گفت: امروز با افتتاح سی‌تی‌اسکن ۳۲ اسلایس  و بخش ICU با  هفت تخت در مرکز آموزشی درمانی شهدای قم شاهد  ارتقای خدمات درمانی این مرکز خواهیم بود.

او افزود:ارزش ریالی دستگاه سی تی اسکن نزدیک به ۷ میلیارد تومان است که از طرف سازمان جهانی بهداشت who  به این بیمارستان اهدا شده است.

قدیر ادامه داد: بیش از ۵ میلیارد ریال برای تجهیز  تخت‌های بخش ICU این مرکز درمانی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که  از تهدید کرونا به عنوان فرصتی برای تجهیز بیمارستان‌ها استفاده شده است، عنوان کرد: این مرکز به‌عنوان بیمارستان پاک و عاری از کرونای استان محسوب می‌شود ‏ و امکان پذیرش بیماران تروما هم با توجه به افتتاح این دو بخش فراهم‌شده است.

او در خصوص مشکلات بیمارستان شهدای قم گفت: با حضور استاندار  و جناب آقای امیرآبادی مشکلات دسترسی به این مرکز درمانی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد با اصلاح مسیرها، دسترسی به این مرکز با سهولت بیشتری صورت گیرد.

قدیر با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات مرکز درمانی شهدا، افزود: بنا شد با اتخاذ راه‌کار‌های قانونی نسبت به تملک اطراف بیمارستان اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوان بخش‌های جدیدی به آن اضافه کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار