رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به خشکیدگی جنگل‌های زاگرس، خواستار آغاز پویش ملی برای نجات این سرمایه عظیم خدادادی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ستاد گیاهپزشکی با اشاره به خشکیدگی جنگل‌های زاگرس، خواستار آغاز پویش ملی برای نجات این سرمایه عظیم خدادادی شد.

او با اشاره به وسعت ۳۰ میلیون هکتاری منطقه زاگرس و وابستگی معیشت یک و نیم میلیون نفر از مردم ۱۱ استان گفت: زاگرس بیش از شش میلیون جنگل بلوط را در دل خود جای داده است که قدمت این جنگل‌ها به پنج هزار و ۵۰۰ سال میرسد و دارای بیش از ۱۸۰ گونه درختی و درختچه‌ای است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی افزود: چهارمحال و بختیاری بیش از ۳۳۵ هزار هکتار جنگل دارد که ۱۹ درصد از مساحت ۸۶ درصدی عرصه‌های منابع طبیعی را شامل می‌شود و هم اکنون در معرض خطر جدی نابودی است.

او تغییر اقلیم آب و هوایی و خشکسالی را عامل اصلی بروز خشکیدگی جنگل‌های بلوط دانست و اضافه کرد: اینک وظیفه جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی و بخش بزرگ خانواده جهاد کشاورزی است که با مطالعه و تحقیق و کار شبانه روزی و همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی از فاجعه از میان رفتن جنگل‌های بلوط جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار