کشاورزی، شغل اکثر مردم کاشمر نیز از تبعات ویروس کرونا درامان نمانده و کشاورزان در تولید و فروش محصولات به ویژه زعفران و کشمش با مشکلات زیادی رو به رو شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ترشیز قطب تولید کشمش در کشور است، گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم ترشیز کشاورز هستند، شیوع ویروس کرونا به تبع مشکلات کشاورزان را چند برابر کرده است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی کشمش سبز این منطقه وارد بورس محصولات کشاورزی شد تا کشاورز برای فروش محصول دغدغه کمتری داشته باشد.

او افزود: با ورود کشمش سبز منطقه ترشیز به بورس قیمت این محصول چیزی حدود ۳۰ هزار تومان رشد داشته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر هر سه کیلوگرم کشمش سبز چیزی حدود ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد و این در حالی است که قیمت واقعی این محصول هریک کیلو گرم ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

حجت الاسلام نیک بین بیان کرد: با پیگیری‌های مکرر خرید تضمینی کشمش زرد پیکامی توسط دولت مصوب شد.

او تصریح کرد:کشمش زرد پیکامی با قیمت حداقلی ۲۳ هزارو ۵۰۰ تومان برای خرید تضمینی دولت به تصویب رسید که توسط تعاون روستایی کل کشور محقق می شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ با بیان اینکه اولویت دوم درمنطقه با زعفران است، تاکید کرد: همه‌ی ما می دانیم قیمت واقعی هر کیلو گرم زعفران بیش از ۱۶ میلیون تومان است و کشاورزان مجبورندخیلی کمتر از قیمت واقعی محصول را در بازار بفروشند که دلیل آن پای کار نیامدن سرمایه داران بزرگ منطقه است، اگر سرمایه داران حمایت می کردند دولت هم اعتباراتی برای صادرکننده ایجاد می کرد وسخت گیری‌های صادرات را برمی داشت قطعا وضعیت زعفران و کشاورزان بهتر می شد.

حجت الاسلام نیک بین اظهار کرد: مشکلات امروز کشاورزان ما آنقدر شدت گرفته که در برخی از روستا‌های منطقه، کشاورزان به نشان اعتراض گل‌های زعفران ودست رنج کار خود را در کوچه‌ها می ریزند که جای بسیار تاسف دارد و دولت باید فکر چاره باشد.

انتهای پیام//ف. آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
- این نوع کشمش که در تصویر آمده است ، کشمش تیزابی است .
- تهیه کشمش به روش تیزابی است که برای سلامتی بسیار مضر است .