امام جمعه همدان بر ضرورت حضور فعال و مستمر گروه‌های جهادی در جامعه به منظور مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

تأکید امام جمعه همدان بر ضرورت حضور مستمر گروه‌های جهادی در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست آغاز به کار ستاد مردمی کرونا در همدان، با اشاره به فرمایشات دیشب رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای مقابله با کرونا باید تصمیم قاطع حاکمیتی گرفته شود بر ضرورت حضور فعال گروه‌های جهادی به منظور مقابله با این ویروس تأکید کرد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در نقاط مختلف کشور و استان با بیان این که گروه‌های جهادی به ویژه جوانان و طلاب در ماه‌های اخیر در مقابله با این ویروس منحوس خوش درخشیدند، افزود در شرایطی که امروز دوباره شاهد اوج گرفتن این ویروس خطرناک هستیم ضرورت حضور پررنگ و مستمر گروه‌های جهادی در جامعه احساس می‌شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: به طور حتم اگر بستر‌های لازم به منظور حضور دوباره این گروه‌های خودجوش مخلص در جامعه فراهم شود، شاهد کاهش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: به طور حتم با عزم ملی و عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌توانیم از شرایط فعلی نیز با موفقیت و پیروزی عبور کنیم.

سردار فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان هم گفت: نیرو‌های مردمی بدون هیچ ادعا و انتظاری، با حداقل امکانات، بیشترین هم افزایی را رقم زده‌اند به طوری که ما در رصد وضعیت کشور به صراحت می‌گوییم که ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان در کشور نمونه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ستاد ملی کرونا روح تازه‌ای در بین مسئولان و مدیریت کشور دمید، اظهار داشت: جهت لبیک به دستورات اخیر مقام معظم رهبری شبکه تبلیغ استان، هیئات مذهبی و دیگر تشکل‌های دینی در ابعاد مختلف در کمیته‌های ستاد مردمی نقش آفرینی خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری با تاکید بر نقش روحانیت در ترویج فرهنگ رعایت مسائل بهداشتی، بیان کرد: یکی از مبلغان در روستایی در شهرستان اسدآباد توانست مانع از برگزاری ۴ عروسی شود و این نشان دهنده نقش مهم روحانیت در بین مردم است.

او  با بیان اینکه احیاء ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد نشاط در جامعه دارای ضرورتی دو چندان است، گفت: نباید از بحث تضرع، دعا و نیایش همان طور که حضرت آقا فرمودند غافل شویم.

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: در این زمینه باید الگو‌های جدیدی را متناسب با شرایط موجود برای مردم معرفی کنیم و بهترین کار نیز تفسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه است.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.