مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: سینما‌های کرمانشاه از روز دوشنبه پنجم آبان به مدت یک هفته تعطیل است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدجواد کنجوری  گفت: براساس آمار جهانی نقش سینما در انتشار ویروس کرونا تنها ۹ صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است.

او ادامه داد: تمام دستورهای بهداشتی در سینما‌ها رعایت شده و سالن‌ها باوجود اعلام با نصف ظرفیت فعلی حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعال است.

کنجوری افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا سبب تعدیل نیرو و اختلال در پرداخت حقوق پرسنل در سینما‌ها شده و بسیاری مجبور به ترک کار شده‌اند و ملزم هستند که در این شرایط گرانی و تورم، به سختی امرمعاش کنند.

او بیان کرد: در طول روز، حتی اگر ۲ سینمای کرمانشاه هر کدام پنج نفر مخاطب داشته باشند، با توجه به وجود ۵۰۰ صندلی، احتمال هیچ گونه شیوع کرونا وجود ندارد، چون فاصله بسیاری میان مخاطبان وجود دارد و از سوی دیگر با رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از ماسک، خطر خاصی متوجه مردم نیست.

کنجوری گفت: در استان هیچ‌گونه حمایتی از این صنف نمی‌شود و اگر این‌چنین پیش برود به زودی شاهد ورشکستگی سینما‌ها خواهیم بود.

مدیر سینما آزادی کرمانشاه در خاتمه گفت: به هرحال تابع تصمیمات و قوانین ستاد کرونا هستیم و ان شا الله به زودی این ویروس منحوس ریشه کن شده و شاهد رونق سینما‌ها باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.