آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع زرند

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: با آغاز برداشت زعفران از مزارع پیش بینی می شود امسال بیش از ۱و نیم تن زعفران در شهرستان زرند برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رضا محمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: ۴۱۰ هکتار از اراضی شهرستان زرند زیرکشت زعفران است که به طور متوسط از هر هکتار ۳ونیم تا ۴ کیلوگرم زعفران برداشت می شود.

محمدی با اشاره به آغاز برداشت زعفران درشهرستان زرند گفت:با افزایش ۳۰ هکتاری مزارع زعفران پیش بینی می شود امسال بیش از ۱و نیم تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

علی صادق زاده ،فرماندار زرند هم گفت: با توجه به بحران خشکسالی‌های پی در پی و افت شدید آب‌های زیر زمینی تولید زعفران به سبب مزایایی که نسبت به سایر محصولات پرآب دارد، بعنوان کشت مقرون به صرفه و مایه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این منطقه به شمارمی رود.

او با بیان این که کشت محصولات کم آب از جمله زعفران، زرشک و گل محمدی در چند سال اخیر به دلیل شرایط خوب آب وهوایی و مرغوبیت خاک در اراضی کوهستانی این شهرستان رونق گرفته است،افزود: همه ساله شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصولات هستیم و مجموعه شهرستان از کشاورزانی که به  توسعه کشت محصولات کم آب بجای محصولات پر آب اقدام می کنند،حمایت می کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین نخعی محمدابادی
۱۳:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بنده 3 هکتار زمین زعفران و زرشک 200قصب گل محمدی 3هکتاردارم بنده راضی هستم انشالله بافکرکارشناسان جهادکشاورزی محصول بهتری داشته باشیم
آخرین اخبار