مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تلاش تیم‌های جستجو و نجات دریایی هرمزگان یک فروند لنج تجاری سانحه دیده در آب‌های کشور امارات از غرق شدن نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند لنج تجاری (چوبی) ۵۰۰ تنی که به دلیل نقص فنی در سیستم رانش و برخورد با صخره‌های ورودی بندر حمریه کشور امارات، دچار پارگی بدنه و آبگرفتگی شده بود، پس از ۷۲ ساعت تلاش بی وقفه تیم‌های جستجو و نجات دریایی هرمزگان از غرق شدن نجات یافت.


بیشتر بخوانید


محمدی افزود: با موافقت گارد ساحلی کشور امارات و با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان و حفاظت و ایمنی دریانوردی بندر لنگه، تیم نجات به محل سانحه در آب‌های کشور امارات اعزام و مقدمات انتقال قسمتی از محموله لنج تجاری سانحه دیده توسط شناور‌های عبوری فراهم شد.

او گفت:عملیات نجات شناور سانحه دیده نیز با کمک یک فروند شناور لندینگ کرافت (نظامی ۲) و گروه نجات به همراه تیم غواصی برنامه ریزی شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: پس از سبک سازی و آب بند کردن محفظه‌ها و نصب پمپ جهت تخلیه آب ورودی، شناور سانحه دیده برای انجام تعمیرات به یکی از مجتمع‌های کشتی سازی شهرستان بندر لنگه منتقل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.