عضو شورای شهر تهران از کم کاری شهرداری تهران در زمینه ساماندهی دستفروشان پاساژ پروانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که خطاب به شهردار تهران ایراد کرد، اظهار کرد: تعیین تکلیف غرفه داران و فروشندگان جمعه بازار صنایع دستی پارکینگ پروانه با تأخیر مواجه شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قدمت نزدیک به ۲۰ ساله پارکینگ پروانه گفت: این پارکینگ روز‌های جمعه هر هفته با حدود هزار و صد غرفه پذیرای بیش از ۲ هزار دستفروش و بساط گستر بود که از محبوب‌ترین بازار‌های تهران بوده و هر هفته حدود ۲۱ هزار بازدید کننده از آن استقبال می‌کردند.

وی با اشاره به تخصصی بودن این بازار در حوزه هنری و صنایع دستی گفت: پارکینگ پروانه طی این سال‌ها توانسته بود کاملا خودجوش به نقطه دیدنی تهران تبدیل شود و حضور گردشگران خارجی و ملی هم در این رویداد مشهود بود.

فخاری با بیان اینکه شهرداری تهران در آخرین روز‌های فروردین سال جاری وعده داده بود که بعد از پایان محدودیت‌های وضع‌ شده بر فعالیت کسب‌وکار‌ها در دوران شیوع کرونا، جمعه بازار در موقعیت جدید مستقر شود، گفت: با این حال پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف کشور از روز اول اردیبهشت مجوز ادامه کار پیدا کردند، اما حالا با گذشت بیش از شش ماه از شروع کار پاساژ‌های مسقف، وضعیت ادامه به کار دستفروشان پارکینگ پروانه مبهم و نامشخص است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: پس از اینکه وعده انتقال این جمعه بازار به پارک شهر، عملی نشد، مدت هاست که وعده راه اندازی این جمعه بازار با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بر اساس تفاهم نامه با شرکت اراضی عباس آباد در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مطرح شده است.

وی افزود: بنا به وعده‌ای که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل داده است، بازار تخصصی صنایع دستی با ۱۵۰۰ غرفه و فضایی بالغ بر ۴۶۰۰ متر مربع در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

فخاری گفت: قرار بود این افراد در اوایل آبان ماه فعالیت خود را آغاز کنند که این وعده تاکنون عملی نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار