رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره انتخابات ریاست این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رادیو درباره پاسخ فیفا به اساسنامه ارسالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به مراحل نهایی کار نزدیک می‌شویم. شیوع کرونا، برگزاری جلسات حضوری را از طرفین سلب کرده است. مدیران فیفا با آغاز شیوع کرونا دور کار شدند و کار‌ها به صورت مکاتبات و تلفنی انجام می شود. دغدغه‌هایی برای رعایت قوانین و منافع ملی داشتیم و برای حضور در جامعه جهانی، ناگزیر بودیم تا قوانین بین‌المللی را هم بپذیریم.  

او افزود: باید اصلاحاتی در کد‌های انتخاباتی انجام شود. ما سابقه مدیریت ورزشی را مدیریت فوتبال در نظر گرفته بودیم که نظر فیفا بازتر است و نامزد‌هایی که در رشته ورزشی دیگری سابقه مدیریت دارند، بتوانند در انتخابات حاضر شوند. ما این نظر را موافق روح دموکراسی می‌دانستیم و پذیرفتیم.

براتی ادامه داد: در نامه فیفا آمده در صورتی که فدراسیون فوتبال پیشنهاد‌های آن را بپذیرد، اساسنامه به صورت نهایی تأیید می‌شود و برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اقدام کنیم.  تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون است. فدراسیون فوتبال و فیفا، کار تدوین مقررات و انطباق آن با قوانین ملی و بین‌المللی را انجام می‌دهند و برای تصویب نهایی اساسنامه، اعضای مجمع باید به آن رأی بدهند.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه فیفا اعلام کرده می‌توان اعمال برخی از کد‌های انتخاباتی را به آینده موکول کرد، تصریح کرد: به این شکل نیست. برگزاری انتخابات بر اساس کد‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد و تنها نکته فیفا، نامه قابل توجه درباره کد‌های انتخاباتی بود که روز گذشته (دوشنبه) در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تأیید شد تا اختلافی با فیفا نداشته باشیم. فیفا بیان کرده ماهیت فدراسیون فوتبال ظرف یک سال تعیین تکلیف شود که به دلیل حفظ مقررات ملی، اعلام کردیم قانون فوتبال همین است که در ماده یک نوشته ایم.

او در خصوص تعریف ماهیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فیفا پذیرفته که اساسنامه تأیید شود و انتخابات را برگزار کنیم و سپس در تعامل با مجلس و دولت، تکلیف ماهیت فدراسیون فوتبال مشخص شود. اگر مقررات انتخاباتی تعیین نشود، امکان برگزاری انتخابات نیست. در حال آماده‌سازی نسخه نهایی اساسنامه برای ارسال به فیفا هستیم.

براتی اظهار داشت: بر اساس نقشه راهی که به فیفا ارائه کرده بودیم، انتخابات باید زودتر برگزار می‌شد. فدراسیون فوتبال اساسنامه را در مهلت قانونی ارسال و به تکالیف خود عمل کرده است.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: پس از تأیید اساسنامه می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و بر اساس نقشه راه مشکلی وجود ندارد.

او تصریح کرد: ما تعهدات خود را انجام داده ایم و امیدواریم انتخابات ظرف چند ماه آینده برگزار شود. مجمع فدراسیون فوتبال ابتدا باید برای تصویب اساسنامه جدید و انتخاب اعضای کمیته‌های انتخاباتی و سپس برای انتخابات هیئت‌رئیسه تشکیل شود. پیش‌بینی ما این است که پیش از پایان سال میلادی، این ۲ کار را انجام دهیم.

براتی در پایان گفت: قبل از فیفا، خودمان موانع حضور فوتبالی‌ها را برداشته بودیم و چیزی که فیفا روی آن اصرار داشت، این بود که غیرفوتبالی‌ها، مانند یک مدیر شاغل در فدراسیون والیبال بتوانند وارد فدراسیون فوتبال شوند. این موضوع مطابق اصول دموکراسی است و می‌خواهیم که فدراسیون فوتبال، هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.