در پی انتصاب «امی بارت» به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا، قانون‌گذاران دموکرات تلاش برای افزایش تعداد قضات در این دادگاه را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پیش از مراسم تحلیف بارت در روز دوشنبه چندین قانون‌گذار آمریکایی از جمله چند نماینده مجلس شامل الکساندریا کورتز و ایلهان عمر خواستار حضور مردم آمریکا در پای صندوق رای ‌برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری شدند. آن‌ها همچنین برای جو بایدن نامزد دموکرات‌ها و در اکثریت قرار گرفتن این حزب در مجلس سنا ابراز امیدواری کردند.

الکساندرا کورتز نامزد مجلس نمایندگان امریکا از حزب دموکرات، در پیامی توییتری ضمن اشاره به «گسترش دادگاه»، خواستار افزایش تعداد قاضیان حاضر در آن شد. در پی پیام کورتز، «مارکی»، «ایهان عمر» از دیگر اعضای مجلس هم با انتشار همین پیام در توییتر شخصی خود او را همراهی کردند.

این درخواست‌ها بعد از چند هفته مشاجره پیرامون مسائل سیاسی دادگاه  مطرح شده است.

بایدن اخیرا و در ادامه نزاع سیاسی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به خبر سی‌بی‌اس گفت: من از آنها در خواست دارم بعد از ۱۸۰ روز به توصیه‌های من که چگونه سیستم دادگاه را اصلاح کنیم بپیوندند. زیرا دادگاه کارایی  خود را از دست داده است.

گفتنی است، تایید بارت در روز دوشنبه بعنوان اولین انتخاب حزبی دادگستری در دوران معاصر انجام شده است. محافظه‌کاران با آرای ۶ بر ۳ در دادگاه عالی اکثریت را دارا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار