معاون بهبود امور دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از بازگشت طرح کشت و صنعت شهرکرد به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جریان دیدار رئیس بسیج رسانه و اصحاب مطبوعات با اشاره به بازگشت طرح کشت و صنعت شهرکرد به چرخه تولید، گفت: بازگشت طرح راکد کشت و صنعت شهرکرد به چرخه تولید، در راستای تحقق «جهش تولید» و اشتغالزایی مؤثر و کارساز است.

او افزود: این طرح بزرگترین واحد تولید مرغ گوشتی استان با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه در هر دوره است که پس از شش سال تعطیلی با حمایت مسئولان و با مشارکت بخش خصوصی فعال و به تولید نسبی رسیده است.


بیشتر بخوانید


مردانی از پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شرکت آب منطقه‌ای در برطرف کردن مشکل کمبود آب این واحد مرغداری در ۱۲ کیلومتری رودخانه زاینده‌رود خبر داد و اضافه کرد: با دستور استاندار و مسئولان استانی رفع مشکلات این طرح تولیدی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ البرز لله‌گانی رئیس بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، رسانه‌ها را در تحقق جهش تولید و گره‌گشایی مشکلات تولید مؤثر دانست و گفت: اطلاع رسانی به موقع و بازگو کردن مشکلات بخش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: دشمن با ایجاد جنگ نرم و تحریم و تهدید اقتصادی به دنبال مقابله با مردم ایران است که این دسیسه و نیرنگ شوم دشمن نیز در برابر اراده مردم شکست خواهد خورد.

محمد علیزاده رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت شهرکرد نیز، وسعت این طرح تولیدی فعال شده را ۳۴۰ هکتار اعلام کرد و افزود: کمبود آب، کمبود سهمیه نهاده‌های دامی با ارز دولتی و گرانی واکسن از عمده مشکلات این واحد است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار فروش مرغ افزود: متاسفانه ۱۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به دلیل نداشتن بازار مصرف در بهار امسال در این واحد از بین رفت.

علیزاده میزان خسارت وارد شده به این طرح تولیدی در زمان شیوع ویروس کرونا را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: هزینه قیمت تمام شده مرغ تولیدی با عرضه برابر است که موجب زیان مالی شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.