نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه شنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی در ایالت جورجیا یکبار دیگر از کاخ سفید به خاطر اهمال در مدیریت صحیح همه گیری ویروس کرونا انتقاد کرد.

بر این اساس، بایدن گفت: طی چند ماه گذشته ما در کشور شاهد درد و رنج زیاد، و از دست دادن شمار زیادی از مردم بوده ایم. بیش از ۲۲۵ هزار نفر از مردم جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند. بسیاری از این قربانیان به بدترین شکل ممکن جان دادند. در تنهایی و بی کس روی تخت بیمارستان، در آسایشگاه سالمندان، بدون اینکه یکی از عزیزانشان در آخرین لحظات زندگی کنارشان باشد. حتی به خانواده‌های این قبیل افراد هم اجازه داده نشد که برای متوفیان خود مراسم خاکسپاری برگزار کنند.

بایدن در ادامه گفت: یکی دیگر از تلخ‌ترین حقایق حال حاضر آمریکا این است که همه گیری کووید ۱۹ منجر به ایجاد زخمی عمیق در کشور آمریکا شده است که تاثیر آن تا مدت طولانی باقی خواهد ماند. میلیون‌ها شهروند آمریکایی شغل خود را از دست داده اند. از سوی دیگر می‌بینیم که قفسه بسیاری از فروشگاه‌ها به علت رکود بازار خالی شده است.

وی با اشاره به گسترش نافرمانی مدنی و خشونت‌های مردمی در گوشه و کنار آمریکا گفت: همه نقاط کشور اکنون شاهد اعتراضات گاه و بیگاه و پراکنده است. برخی از این اعتراضات با آتش زدن مراکز تجاری، غارت اموال عمومی و اجناس فروشگاه‌ها و درگیری همراه هستند. بیشتر این اعتراضات، در راستای تقاضای عمومی برای برقراری عدالت هستند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده در توصیف خصوصیات رئیس جمهور ایده آل برای آینده این کشور نیز گفت: با چند کلمه کوتاه می‌توان رئیس جمهوری را که کشور به او نیاز دارد توصیف کرد. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای فکر کردن به خودش، به فکر مردم باشد. این کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که به جای تفرقه، مردم را متحد و یکپارچه کند. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای بدترین راه حل‌ها درصدد یافتن بهترین راه حل‌ها باشد. رئیس جمهوری که کمتر به فکر متن سخنرانی‌های تلویزیونی خود باشد و بیشتر به مردم آمریکا فکر کند.

بایدن تصریح کرد: رئیس جمهوری که به جای فکر کردن به ثبت رکورد‌های جدید، به یافتن راه حل فکر کند. رئیس جمهوری که به جای تفکر از روی خواب و خیال، تصمیماتش را بر اساس یافته‌های علمی و حقایق اتخاذ کند. این‌ها صفات رئیس جمهور ایده آلی هستند که من امیدوارم بتوانم داشته باشم.

جو بایدن خاطر نشان کرد: از همان روز نخست ریاست جمهوری ما تلاش برای کنترل این همه گیری را شروع خواهیم کرد. از همان روز نخست، ما در مسیر اجرایی کردن برنامه اقتصادی خودمان حرکت و تلاش خواهیم کرد تا برنامه پوشش خدمات بهداشت و درمان مقرون به صرفه را برای همه آمریکایی‌های نیازمند عملیاتی کنیم. من از همان ابتدا، طرح خود برای حفاظت از محیط زیست را دنبال خواهم کرد تا ضمن رسیدگی به معضل آلودگی هوا، برای میلیون‌ها نفر فرصت شغلی جدید با حقوق و مزایای خوب و بالا ایجاد کنم.

بایدن اظهارات اخیر ترامپ در مورد کووید-۱۹ را نیز به تمسخر گرفت و گفت: این دور از واقعیت و توهین آمیز است که گفته شود این ویروس تقریبا هیچ کسی به جز افراد سالمندی را که از نارسایی قلبی رنج می‌برند، آلوده نمی‌کند. گویی که این افراد، اهمیتی ندارند.

نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس کارکنان کاخ سفید گفت: رئیس کارکنان کاخ سفید همین هفته گذشته یک موضوع مهم را افشا کرد. وی گفت ما قصد نداریم همه گیری کرونا را کنترل کنیم. این سخنان، روزنه‌ای به این واقعیت تلخ و تکان دهنده است که کاخ سفید هرگز برای کنترل این مسئله تلاش نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار